2010. január 10., vasárnap

Trüffel torta liszt nélkül


Szép estét!

A tegnapi recept elmaradt ugyanis vendégeket vártunk így egész nap készülődtem és legkedvesebb (vagyis egyetlen) hobbimnak hódolhattam: a FŐZÉSNEK! Juhé!:-)
Mondhatom isteni kis vacsit rittyentettem,de az est csúcspontja a desszert volt aminek elkészítését ma meg is osztom veletek!
Az előételt életem párjának köszönhetem,ugyanis ismét bevásárló körútra indult a drága és felfedezett egy újdonságot: füstölt főtt fürjtojás! Igazi gourmet! Az általam kitalált receptek 90 %-át neki köszönhetem, mivel mindig isteni, friss és különleges alapanyagokkal állít haza! Ezúton is köszönöm édes!

Ne de térjünk vissza a tegnapi menüre: nagyon jó kis sörkorcsolya a fent említett előétel! Semmit nem kell vele csinálni olajban van és isteni én fogpiszkálóra szúrtam őket a tetejükre pedig olajbogyót tettem és nagyon ízlett mindenkinek.
A következő fogás pedig a már héten is említett kukoricakrém leves volt amit most megspékeltem egy kis (1 ek) mustárral így még finomabb lett, majd ezt követte a fekete tőkehalfilé amit már szintén leírtam és utána következett a torta. Mivel nem volt tőkehal, így cápa harcsát vett a kis drágám,ami nagyon finom és teljesen szálkamentes! Egy szónak is száz a vége mindenki szerint isteni volt a vacsim! Én is elégedett voltam vele!


A recept:

Hozzávalók:

300 g étcsokoládé
15 dkg barna cukor
10 dkg vaj
4 db tojás
3 ek rum vagy aroma
2 dl tejszín
1 narancs reszelt héja
fekete szeder, ribizli

Bevonáshoz:

100 g fehér csokoládé
100 g étcsokoládé
5 dkg barna cukor
1 ek rum

Elkészítés:

A csokoládét gőz fölött felolvasztjuk a vajat hozzákeverjük, közben a sütőt előmelegítjük 160 fokra.
4 tojást szétválasztjuk,a fehérjéből kemény habot verünk 10 dkg cukor fokozatos hozzáadásával. A 4 tojás sárgáját 5 dkg cukorral és a rummal összekeverjük. A csokoládét összekeverjük a tojás sárgájával,majd belereszeljük a narancshéjat,beletesszük a tejszínt  és óvatosan hozzákeverjük a habot,úgy hogy ne törjön össze,majd hozzáadjuk a gyümölcsöket nem kell túl sokat használni és lehet meggyet is beletenni a lényeg, hogy fanyar legyen a gyümi, mert az étcsokihoz az passzol leginkább.
 22 cm átmérőjű tortaformát kikenünk vajjal és beletesszük a tésztát amit 35 percig sütünk 160 fokos sütőben.
Amíg sül elkészítjük a tortabevonót. Felolvasztjuk gőz felett a csokit, hozzákeverjük az 5 dkg cukrot és a rumot,majd hidegre tesszük és hagyjuk megdermedni. 
Amikor a torta elkészült hagyjuk kihűlni és bevonjuk az elkészített bevonóval a tetejére szeletelt mandulát szórunk és ribizlivel díszítjük. Ha ezek nem lennének otthon színes torta cukor és egész mandula is megteszi, de igazából ez mindenki fantáziájára van bízva.
Majd jön a legjobb rész: megesszük.
Nagyon finom és talán másnap még istenibb, már ha kibírjuk,hogy nem esszük meg! :-)Ez aztán igazán csupa csoki és nyam-nyam!

Jó étvágyat!

Puszil mindenkit:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső