2010. január 5., kedd

Minestrone leves a'la Petrezselyem

Szép délutánt kedves olvasóim !

Ahogy tegnap este ígértem ma már nem tengeri étkekről fogok írni,de még mindig a mediterrán ízvilág területén maradunk.
Az én minestrone levesem annyira nem hagyományos és az évek során rengeteget alakult,szóval igencsak egyedi,több recept ötvözése. Igazából az alap receptet egy olasz barátomtól kaptam ezúton is köszönöm neked Natalia:-) és azt formázgattam alakítgattam. A legjobb benne,hogy a gyerekek is imádják az unaokahúgom elég válogatós,de még Ő is megette a kislányom pedig imádja!Pedig még csak 1 éves múlt,de ezt bármikor megeszi (persze csak a virsli után:-) )......
Most pedig következzen a recept.

Hozzávalók (négy személyre):

1 kisebb sárgarépa
1 szál zeller
1 kisebb csokor brokkoli
1 csokor friss petrezselyem
4-5 gerezd fokhagyma
1 db bébi cukkini
400 gram paradicsom meghámozva (lehet konzerv is)
100 gramm barna rizs

bors
oregáno
bazsalikom
rozmaring
olívaolaj

Elkészítés:

Az olívaolajat felforrósítjuk a zúzott fokhagymát megpároljuk rajta 3-5 percig,majd a durvára vágott  friss fűszereket is rátesszük (oregánot,bazsalikomot,rozmaring) majd a feldarabolt zöldségeket. Az egészet lefedjük és 5 percig pároljuk,majd felöntjük annyi vízzel,hogy ellepje, sózzuk,borsozzuk ízlés szerint. Ha már félig meddig megfőttek a zöldségeink (nem kell szétfőzni,ha ropogósak akkor finom a levesünk) hozzáadjuk a paradicsomot és megforraljuk az egészet. A legvégén pedig hozzá tesszük a már előre megfőzött barna rizst. A vizet,ha kell még pótolhatjuk attól függ ki mennyire sűrűn szereti.
Nagyon gyors és egyszerű.
Tálaláskor reszelt parmezánt szórunk a tetejére és már ehetjük is!

Nyam-nyam! Ilyet nem illik mondani,de máris összefutott a nyál a számban!
Azt hiszem meg van a ma esti vacsi ötletem!
Az a legjobb ebben a levesben,hogy laktató és például egy könnyű vacsorának önmagában is elegendő, főleg ha készítünk hozzá egy kis fokhagymás olivás bagettet piritva.

Borajánlatom: kivételesen ehhez az ételhez egy könnyű száraz rosét ajánlanék az én kedvencem: a Villány Rosé a Gere Pincészet kiváló 2009-es nedüje.

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső