2010. január 6., szerda

Fekete tőkehalfilé spenótos krumplipürével,hollandi mártással


Szép napot mindenkinek!

Tudom,hogy azt ígértem hagyom a halakat meg az összes tengeri lényt egy időre,de sajnos vissza kell térnem hozzájuk,mivel az Én életem párja tegnap a bevásárlásnál (mert nekem ilyen rendes pasim van) két szép szelet fekete tőkehalfilével tért haza! Azt már csak nem tehetem,hogy lefagyasztom (vétek a friss hal ellen)!
Így hát elkészítettem!
Mondanom se kel,hogy isteni lett!!!!!:-)
Íme a recept ami tegnap este pattant ki a kisfejemből:

Hozzávalók (2 személyre):

2 szelet fekete tőkehalfilé
1 db citrom leve
mustármag
fehérbors

1 gerezd zúzott fokhagyma
rozmaring

Körethez:

2 gerezd zúzott fokhagyma
0,5 kg krumpli
10 dkg spenót levél
2 dl tejszín
vaj

Mártáshoz:

12,5 dkg vaj
2 tojássárgája
2 evőkanál víz
só,bors


Elkészítés:

A halakat leöblítjük,majd alaposan lecsöpögtetjük,papírtörlőn megszárítjuk. Mozsárban összetörünk egy kevés mustármagot és bedörzsöljük vele a halszeletek mindkét oldalát,majd a zúzott fokhagymával ugyanezt tesszük. Sózzuk,borsozzuk,rászorjuk az őrölt rozmaringot és meglocsoljuk alaposan a citromlevével. Körülbelül 10-15 percig hagyjuk állni hűtöben a kicsikéket.

Addig megfőzzük a krumplit sós vízben,majd ha kész félretesszük és elkészítjük a spenótot. Serpenyőben egy kevés vajat forrósítunk és rádobjuk a megmosott spenót leveleket,zúzott fokhagymát teszünk még rá,enyhén sózzuk,borsozzuk így fonnyasszuk kb 5-6 percig,ha kész rádobjuk a krumplira beleöntjük a tejszínt és krumplinyomóval áttörjük az egészet. Ezzel a köretet ki is végeztük.

Most jöjjön a hal: Serpenyőben kevés vajat olvasztunk és,ha már serceg rátesszük a halacskákat közepes lángon mindkét oldalát szép barnára sütjük,de nehogy odaégessük! Körülbelül 10 maximum 15 perc alatt készen van.

Most következzen a mártás! Én egy egyszerű receptet szoktam használni,ami gyors! Van ennél sokkal bonyolultabb és körülményesebb is,de azt csak akkor készítem el,ha kedvem és időm is van. Most lássuk az egyszerű változatot.
A vajat felolvasztjuk, a habját leszedjük.
A tojássárgákat összekeverjük a vízzel (lehet fehérborral is úgyis nagyon fini), vízfürdőbe állítjuk, és habosra verjük (kézi habverőt használjunk!). Cseppenként, folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a vajat.Sóval borssal ízesítjük.
A folyadék mennyiségét mindig a tojássárgájához igazítjuk. Pl: 3 tojássárga 3 kanál folyadék és így tovább attól függ mennyit akarunk készíteni és ezzel arányosan növeljük a vaj mennyiségét is. Ügyeljünk rá,hogy nagyon jó minőségű legyen a vaj,hiszen minden ezen múlik.

Ezután következik a dolog legélvezetesebb része a tálalás és a bor kiválasztása: száraz fehérbort igyunk hozzá a juhfark illik ide leginkább,de ízlés dolga,szóval ki mit szeret.

Most búcsúzom ugyanis ébredezik Szofi és ahogy hallom nagyon éhes!

Puszi mindenkinek:
Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső