2013. április 5., péntek

Kenyér kukorica lisztből


Már többször sütöttem ilyet, de mindig elfelejtettem feltenni, viszont most eszembe volt, mert ovis társunk anyukája is kérte, és nővérkémnek is jól jön, mert sajnos terhessége végén kiderült, hogy candidája van, így életmód váltásra kényszerült, így neki ajánlom ezt!
Kicsit grízesebb állagú tésztát kapunk, mint az alap kenyér tészta esetében, a kész termék is morzsálósabb valamivel, de isteni, vidámságot hozó kis vekni, mert szép sárga a belseje, kívűl ropogós, isteni az illata, amikor sül, szóval mindenképpen érdemes megsütni, főleg, amíg ilyen pocsék az idő és jó, ha melengetjük a lelkünket és a lakást is!



Hozzávalók:

1/2 kg kukoricaliszt
1 csomag porélesztő (7-10g)
1 evőkanál só
3,5 dl langyos víz 
1 tojás

Elkészítés:

A sütőt, mint minden kenyér készítés esetében előmelegítem 250 fokra, aljában a tégla és a vízzel teli edény, hogy jó párás legyen.
Majd a fenti hozzávalókat alaposan összegyúrom, nem kell dagasztani, és utána letakarva minimum 2 órát kelesztem, amikor duplájára kelt, téglalap alakú formába, vagy jénaiba teszem, amit kacsazsírral kikenek, tetejét bevagdosom és megszórom kukorica darával. 
220 fokon 30 percig lefedve, vagy alufóliával letakarva sütöm, utána még 20 percet anélkül és közben bespriccelek vizet, hogy fokozzam a párásodást.
Amikor kívűlről már jó ropogós, és barna, akkor kész is.
Kivéve a formából hagyom hűlni 15 percet, majd friss paradicsommal, juhtúróval elfogyasztom!:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

1 megjegyzés:

  1. Kedves Petrezselyem!

    Köszönöm a receptet, gluténmentes, tisztán kukoricalisztes kenyérrecepteket keresve találtam rá.
    Meg szeretném kérdezni, hogy a tésztának milyen állagúnak kell lennie, miután összegyúrtam?
    Én egy nedvességtől összeálló masszát kaptam. Ez rendben van így, vagy valamit rosszul csináltam?
    Épp most készül, ezért az eredményt még nem ismerem:)

    Köszönöm előre is,
    Ági

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső