2012. február 13., hétfő

Sóágyon sült tengeri sügér


Ismét egy nagy elnézést kell kérnem, mivel elég hosszú időn keresztül hallgatózásba burkolóztam és nem is mentegetőzöm, hiszen egy mentségem van a fáradtság és a lustaság, mire lett volna időm írni, akkora már elmillant az ihlett és inkább a nagy fekete dobozt bámultam, míg álomba nem zuhantam! Ez van, de ma megerőszakoltam magam és végre az ihlett is megszállt, illetve a recept is pont passzolt a mai vacsinkhoz, mert cozze alla marinare-t(lásd: Tengeri herkentyűk,) készítettem, és a főző iskoában készített halakkal is el vagyok maradva, többek között, hát akkor miért ne írnék?!

A mai recepttel úgy voltam első neki futásra hogy ugyan már, ilyet szoktam készíteni, és ráadásul a francia tanfolyamon is készítettük, de amikor elérkezett az idő, hogy megcsináljuk, finoman szólva is pofára estem, hiszen teljesen más technika, a jó öreg olasz konyhára jellemző nemes egyszerűség, gyorsaság az ami jellemzi, vagyis egy újabb nagyszerű dolgot tanultam és ajánlom mindenkinek, nem csak halnál alkalmazható, hanem például egészben sült csirkéhez is.

A sóágyhoz, tojásfehérjét kell habbá verni, majd ebbe óvatosan belekeverni a durvaszemű sót, kevés lisztet adunk hozzá és ebbe burkoljuk a halacskát, könnyen leválik nem úgy, mint a tojásfehérjével simán összekevert változat!

A másik fontos dolog, nem csak ennél az ételnél, hanem minden tengeri herkentyűnél, és halnál egy pác, vagy inkább alaplé, hisz elé csak átforgatni benne a vizi élőlényünket, ez mindig citromléből, fehérborból, kevéssóból és finomra apríott fokhagymából áll, isteni alapízt ad, minden sütésre váró úszó barátunknak, érdemes kipróbálni, és körülbelül három perccel meghosszabíani a főzési időt!:-)

Jöjjön a halacska:





Branzino in crosta di sale profumata/ Sóágyon sült tengeri sügér:



Hozzávalók (2 személy részére):
-      
        300 g branzino
-         só, fehérbors, citromlé, fehérbor
-         400 g durva só
-         1-2 ek liszt
-         bazsalikomlevél
-         reszelt citromhéj
-         kevés olívaolaj
-         2 db tojásfehérje


Elkészítés:

A branzinot tisztítjuk, megmossuk. Fűszerezéséhez egy alaplét készítünk: kevés sóból, fehérborsból, citromléből és fehérborból, amiben átforgatjuk a halunkat. A belsejébe kevés reszelt citromot, bazsalikom leveleket rakunk, majd forró serpenyőben, olívaolajban elősütjük (kb.: 1 percig, hogy szép színe legyen). A tojásfehérjét felverjük és a durva sót, kevés lisztet belekeverjük, majd a halat beburkoljuk vele és előmelegített sütőben készre sütjük (185 C°,  6 perc). 






Amikor a sütés végére érünk, a só kérget óvatosan eltávolítjuk és a branzinot citromkarikával tálalva fogyaszthatjuk.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső