2011. január 11., kedd

Brokkoli krémleves koriander maggal


Ma egy egészen különleges kis levest rittyentettem (szándékosan használom ezt a szót, mivel 25 perc volt az elkészítés, a rendrakással együtt), ami hagyományosnak indult, de valahogy valami másra vágytam, így feldobtam egy két nem éppen odaillő fűszerrel, római köménnyel, koriandermaggal, és babérlevél is került bele, de egyszerűen mennyei lett! Biztos insiprált, hogy megkeresett egy online fűszer áruház és felajánlott egy fűszercsomagot kipróbálásra, amit már nagyon várok, mivel imádok különleges fűszerekkel kísérletezni! Szóval juhé!:-)
Ilyenkor legalább látom, hogy nem csak úgy küldözgetem az univerzumba az üzeneteket, hanem valaki el is olvassa, anyámon kívül!:-)
Ami feltette még a levesre a koronát, a tegnapi cibattám, amit meg kentem vajjal és fokhagymával is bedörzsöltem, majd tetejére sajtot szórtam és meggrilleztem a sütőben, hát ez tényleg nyam- nyam volt!:-)

Jöjjön a gyors, fűszeres brokkoli leves:

Hozzávalók (4 személyre):

1 kg brokkoli rózsáira szedve (időszakra tekintettel fagyasztott is lehet)
8 dl zöldségalaplé (lásd Befőttek és házi készítmények)
1 tk római kömény durvára törve
1 tk koriander mag porrá zúzva
1 tk szerecsendió
1 tk durvára tört színes bors
1 db babérlevél
4 gerezd fokhagyma zúzva
2 dl főzőtejszín 20 %-os
2 db natúr mackó sajt
100 gramm belga vaj
100 gramm reszelt trappista sajt

Elkészítés:

A vajat lábasban felolvasztom, megdinsztelem rajta a fokhagymát, rádobom a rózsáira szedett brokkolit, majd lefedve kis lángon párolom 5 percig, megszórom a fűszerekkel, ezután felöntöm az alaplével, forralok egyet rajta, és a brokkolik felét kiszedem, majd a maradékot botmixerrel simára turmixolom, felöntöm a tejszínnel és visszateszem a brokkoli rózsákat, bele morzsolom a maci sajtot, még egy pár percig rotyogtatom és készen is van!
Forrón tálalom, sajtot reszelek a tetejére és akár még a fent említett cibattát is kínálom mellé!:-)



Jó étvágyat!

Puszil mindenkit:

Petrezselyem

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta !
    Szeretem a brokkolit :)

    VálaszTörlés
  2. próbáld ki, mert nagyon pikáns és nem nagyon emlékeztet a hagyományos változatra, de azért finom!

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső