2011. január 6., csütörtök

Csőben sült padlizsán toulouse-i módra tárkonyos pulykafalatokkal

Ma egy nagyon könnyű zöldséges finomság receptjét osztom meg veletek, amit a Larousse Gasztronómiai Lexikont lapozgatva találtam. Kicsit átalakítottam, megspékeltem egy kis cukkinivel, sajttal, ami szerintem elengedhetetlen ehhez a fincsi francia kajához.
Nagyon el volt ragadtatva tőle a család, végre nem rizs, vagy krumpli a köret és nem éreztük magunkat annyira tele, mint mostanában, kicsit sok volt a husi! Persze köretként ettük ebédre, mert készítettem hozzá tárkonyos pulyka falatokat, de a maradékot vacsorára pirított bagettel ettük és úgy még finomabb volt!
Ma is zöldséges finomságot készítek, amiben most is a cukkini és a paradicsom lesz a főszereplő, ugyanis megpróbálunk húsmentesen étkezni a héten, hogy egy kicsit méregtelenítsünk a karácsonyi evészetek után!
Jaj majd elfelejtettem, hogy a Jézuska csodás ajándékkal lepett meg a Chef Parade-ba fogok nyolc hétig járni francia főzőtanfolyamra! Juhé! (ahogy Szofi mondaná) Már alig várom, olyan jó lesz, folyamatosan dokumentálom és fotózom az eseményeket, hogy minden percéről beszámolhassak nektek!
Na, de térjünk vissza a recepthez:



Hozzávalók (4 személyre):

1 db padlizsán hosszában felvágva
1 db cukkini hosszában felvágva
5 db paradicsom félbe vágva
5 gerezd fokhagyma
2 ek zsemlemorzsa
10 dkg reszelt parmezán
10 dkg vaj
1 csokor friss bazsalikom durvára vágva
bors

50 dkg pulykamell csíkokra vágva

A páchoz:

5 kg vaj
3 gerezd fokhagyma
4 ek tárkony
1 tk fehérbors

Elkészítés:

A vajat felolvasztom egy serpenyőben, majd megpirítom benne a cukkinit és a padlizsánt, majd a félbe vágott paradicsomokat. Tűzálló tálba rétegezem felváltva a cukkinit-padlizsánt és a paradicsomot, minden réteget sózok, borsozok és megszórom a zúzott fokhagyma egy részével és a bazsalikommal. A maradék hagymát összekeverem a zsemlemorzsával a tetejére szórom, meghintem a reszelt parmezzánal és tetejére locsolom a maradék vajat. 

180 fokos sütőben megsütöm 20 perc alatt.


A pulyka falatokat előző este bepácolom: a vajat felolvasztom belekeverem a zúzott fokhagymát, tárkonyt, fehér borsot,meglocsolom vele a husit és hűtőben pihentetem egész éjjel. Másnap grill serpenyőben aranybarnára sütöm és félidőnél megszórom durva szemű sóval.
Amikor mindkettő kész, jóízűen elfogyasztom!:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső