2011. január 20., csütörtök

Chefparade második lecke: előételek, lepények és tésztafélék


Tegnap isteni ételeket készítettünk, sőt Bernard meglepetést is készített nekünk, két családi recept alapján készült isteni édességet!:-) Nagyon finomak voltak és volt olyan rendes, hogy odaadta a receptjüket is, ami azt jelenti, hogy megcsinálom itthon és ti is megismerhetitek ezeket az autentikus dél francia csodákat! Az egyik flan au caramel a másik meg egy mennyei torta tarten poire-chocolat vagyis csokis-mandulás körte torta! Ez tényleg nyam-nyam... A flan is isteni volt, de az igazából nem volt akkora újdonság, hiszen már itt is írtam (lásd. desszertek) egy narancsos flan receptet, de a torta az hihetetlen volt, nem csömör, nem sok, pont jó, tökéletes! Tegnap este már rutinosabban és gördülékenyebben ment minden, gyorsak, precízek voltunk és a palacsinta kivételével minden nagyon jól sikerült!:-) A palacsinta tésztába állítólag túl sok vizet tettünk ezért ragadt oda, de az én meglátásom, hogy sok volt a cukor, bár ez vita tárgyát képezte séfünk és köztem, de nem jutottunk dűlőre, majd amikor elkészítem itthon eldől, hogy kinek volt igaza!
A tegnap esti menüsor: 
  • soufflé fromage (sajt szuflé)
  • quiche lorraine (kis loraine)
  • crépe suzette
Mindhárom egy kis csoda! Én nem készítettem még soha szuflét, mivel mindig attól féltem, hogy nem jön fel összeesik, ehetetlen stb.., de ez tökéletes lett és annyira finom volt, hogy mától, kijelenthetem szuflé mániás vagyok! A mai posztban ezt írom le és előre vetítem, hogy ez egy alap szuflé, amit ízlés szerint variálhatunk, dinsztelt hagymával, fokhagymával, spenóttal! Állítólag mindegyikkel isteni!Mellé kínálhatunk egy kis salátát paradicsommal, olívabogyóval..... nyam-nyam
Jöjjön a remekmű!

Soufflé fromage (sajt szuflé)




Hozzávalók (4 személyre):

4 tojás
150 gramm reszelt eidami sajt
60 gramm vaj
60 gramm liszt
400 ml tej
csipetnyi szerecsendió
bors

Elkészítés:

Először is sűrű besamel mártást készítünk: a vajat egy edénybe felolvasztjuk, vigyázzunk nehogy megbarnuljon, majd beleszórjuk szitán át a lisztet, lassan és kevergetjük folyamatosan 2 percig, majd a már előre felmelegített tejet is hozzáöntjük, további 5 percig főzzük lassú tűzön, majd levesszük a tűzről és félre tesszük.
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. 


Asárgákat összekeverjük a reszelt sajttal, majd a besamel mártásunkat visszatesszük a tűzre és kis lángon folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a sajtos tojást, majd amikor a sajt elolvadt és nyúlós a masszánk, akkor elzárjuk a tüzet és sóval, borssal, szerecsendióval ízesítjük, majd óvatosan és lassan hozzákeverjük a tojáshabot, vigyázzunk, hogy ne törjön össze! 


A szuflé formákat háromnegyedig töltjük a tésztával.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük, majd egy tepsibe vizet teszünk, úgy hogy a szuflé formákat félig ellepje, majd 35 perc alatt készre sütjük, amikor feljön és szép aranybarna készen vagyunk, melegen tálaljuk és magába, vagy ízletes salátával fogyasztjuk.
Variálhatjuk a fent említett módon, spenóttal, hagymával... nyam-nyam-nyam....:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső