2011. január 18., kedd

Ecetes mézes kacsamellfilé

Végre ma végeztem a vizsgaidőszakkal és felszabadultam! Nincsen az az állandó görcs a gyomromban és nem azon gondolkoznom egész nap, hogy mikor lesz időm tanulni!:-) Így a főzés is ismét jól esik és a kreativitásom is kezd visszatérni! A holnapi francia tanfolyamon is tuti sokkal felszabadultabb leszek és még több infot szívok majd magamba! Már ma este elkezdtem a főzést, persze csakis francia jöhetett szóba!
Ismét lapozgattam a Larousse Lexikont és újabb remekműre bukkantam benne: kacsamell mézes-balzsamecetes szósszal kínálva! Mellé párolt fehér rizst és egy fini ecetes salátát készítettem! Nagyon könnyű és gyors vacsi lett belőle. Elég pikáns, bár Én egy kicsit több mézet tettem bele, mint kellett volna, de a receptben már a megfelelő mennyiséget írom le! Akkor következzen is, mivel elég álmos és fáradt vagyok, így a lényegre térek!



Hozzávalók (2 személyre):

2 szelet kacsamell filé
1 fej vöröshagyma finomra vágva
100 gramm vaj
6 tk méz
7 tk vörös balzsamecet 
bors

Elkészítés:

A kacsamelleket sózom, borsozom, majd 160 fokon megsütöm 40-50 perc alatt. Míg sül elkészítem a szószt.
A vajat felolvasztom, majd a vöröshagymát megdinsztelem és amikor már barna, hozzáadom a mézet és az ecetet! Addig forralom közepes lángon, míg szósz sűrűségű nem lesz, folyamatos kevergetés mellett. Amikor készen vagyunk, a husira öntöm, majd forrón tálalom. Mellé rizst, salátát kínálhatunk!

Jó étvágyat!
Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső