2011. január 27., csütörtök

Zuppa di lenticchie vagyis olasz lencse leves

Még a francia lecke előtt (ami ismét nagyon jól sikerült, holnap már postolom az újabb finomságokat!:-)) gondoltam megleplek benneteket egy kis olasz leves recepttel, ami némileg hasonlít a mi főzelékünkre, illetve levesünkre, mivel van benne babér levél, de azért a tipikus olasz fűszereket is tartalmazza! Érdekessége, hogy itt is kell használni a fűszercsokrot, a „bouquet garni“-t, ami, mint azt már említettem (lásd. levesek, Chefparade első lecke: levesek), a francia konyhában szokás, a babérlevelek közé tesszük a rozmaring szálat, a zsálya levelet és a zeller zöldet és, mint egy kis csokrot spárgával átkötjük, Én még némi morzsolt kakukk fűvel is  megbolondítottam és isteni lett! 
Azért készítettem, mert az egész család nagy lencse rajongó, de a főzelékből már sok volt és Feri nem nagyon rajong a lencse leves gazdagon című előadásért, lévén nem nagy szalonna evő, Én meg azt igenis füstölt, főtt szalonnával szeretem, így azt csak akkor eszem, amikor jön valaki és Feri pedig másfele kódorog! Na, de ez az olasz megoldás isteni, és okos kompromisszum volt, hiszen van benne szalonna, de nem kötelező megenni, nem füstölt, így annyira nem határozza meg a leves ízét, ám Ferenc barátunk ebbe is bele tudott kötni:-), kitalálta, hogy nem szereti a rozmaringot, ez igazi szentségtörés, mivel Én imádom és véleményem szerint, isteni fűszer, ami minden ételt különlegessé varázsol! Ne, de sebaj, ha valaki még így érez, az kihagyhatja, bár szerintem ne tegyétek!:-)

Képzeljétek ezt a típusú levest krémesen kell elkészíteni, leturmixoljuk, majd átpasszírozzuk szitán és csak kevés lencsét hagyunk egészben, így nagyon selymes lesz! Ami még nagyon feldobja , a már előbb említett pancetta, vagyis natúr húsos szalonna, amit nagy darabban főzünk bele és ízlés szerint kínálhatjuk mellé tálalásnál! Én kihagytam, a fent említett okok miatt és, mert a család húsmentes napot követelt, de szerintem nem szabad eldobni, mert isteni, majd szendvicsre felhasználom egyik este, mivel így főtten, a fűszerek ízét átvéve, bármelyik ócska felvágottal, vagy szalámival felér! 3-4 napig semmi baja nem lesz a hűtőben!
Akkor most következzen a recept!



Hozzávalók (4 személyre):

250 gramm zöld lencse beáztatva fél napra, de minimum 40 percre
1 nagyobb sárgarépa felkarikázva
1 fej vörös hagyma finomra vágva
1 szál póréhagyma felkarikázva
150 gramm pancetta (húsos szalonna, nem füstölt, nem pácolt, nyers)
2 db babérlevél
1 szál rozmaring
1 szál zeller zöld
2 db zsálya levél
1 kk morzsolt kakukkfű
8 dl zöldség alaplé (lásd. Befőttek és házi készítmények)
durvára tört színes bors

Elkészítés:

Olívaolajat hevítek lábasban, majd amikor már serceg rádobom a hagymákat és megdinsztelem. Ezután rádobom a répát és fedő alatt kis lángon párolom 5 percig. Ehhez adom a lencsét és lefedve további 5 percig párolom, majd felöntöm az alaplével, ennek híján leveskockából készült instant változatot használok, majd beledobom „bouquet garni“-t, vagyis a két babér levél közé teszem a zeller, és rozmaring szálat, a zsályalevelet és összekötöm, mint egy csokrot, és a pancetta is most kerül bele!:-) Így rotyogtatom közepes lángon, míg a lencse és a répa meg nem puhul! Amikor ez meg van, a csokrot és a szalonnát kiveszem, és kimerek 1 merőkanál lencsét, répával vegyesen, egy kis tálba, majd félre teszem. A levest összeturmixolom, majd egy másik lábasba szitán átpasszírozom. Ha túl sűrű lenne, felöntöm némi alaplével és visszateszem bele a lencsét és forralok rajta még egyet, sózom, borsozom és kész is van.
Forrón tálalom, ízlés kérdése, de a pancettát vékony szeletekre vágva a levesbe rakhatjuk, illetve friss kenyeret kínálhatunk mellé!

Jó étvágyat!

Tipp: Fontos, hogy a végén sózzuk mindig a lencsét, mert megkeményedik! A fel nem használt pancetta kiváló szendvics alap, hűtőben 3-4 napig tárolhatjuk!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső