2011. január 9., vasárnap

Fűszeres szűzpecsenye

Tegnap isteni szűzpecsenyét sütöttem amihez isteni köret is dukált, a spenótos krumpli pürét készítettem el hozzá (lásd Tengeri herkentyűk, Lepényhal spenótos krumplival), amit az egész család imád!:-)
A husit isteni pikáns fűszerekkel és vajjal készítettem, és hála az én csoda sütő-főző edényemnek szép aranybarna kéreg sült rá, na persze nem csak az edénynek köszönhető, hanem a vajnak és a rozmaringnak is!:-)
Egyszerűen csodás volt, pedig egyszerű fűszereket használtam, curry, fokhagyma, bors, rozmaring (sajnos csak szárított volt, frissel talán még pikánsabb lenne) és mégis mennyei volt, a vajtól puha lett, a fűszerek markánssá tették, egyszerűen fenséges volt!:-) Ez már azért túl megy minden határon, annyit ajnározom magam, hogy még a végén elunjátok magatokat, inkább rátérek a lényegre:

Hozzávalók ( 4személyre):

1-1,5 kg szűzpecsenye egészben
2 ek curry por
2 ek rozmaring (szárított vagy friss)
1 ek színes bors durvára törve
4-5 gerezd zúzott fokhagyma
200 gramm vaj
durva szemű só

Elkészítés:

A szűzpecsenyét bedörzsölöm fokhagymával, curry porral, megkenem a vajjal és rászórom a rozmaringot, borsot.
Egy órát pihentetem és 170 fokon hőlégkeveréssel megsütöm 50 perc alatt. 

A lényeg, hogy vastagon jó minőségű vajjal kenjük be és lassan alacsony hőfokon süssük! Nagyon egyszerű és az általam készített körettel egyszerűen mennyei volt lásd Tengeri herkentyűk, Lepényhal spenótos krumplival)!
Amikor kész megesszük!


Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső