2010. április 27., kedd

Rakott krumpli kicsit másképp



Ma nagy szerencsém volt, mert sétálni indultunk Szofival és gondoltam beugrunk a helyi kis boltba, ami egyébként kívülről úgy néz ki, mint egy koszos kis kóceráj, de belül egy kincses láda: isteni friss ropogós pékárú vár bent és mindig tele van finomabbnál finomabb zöldségekkel, gyümölcsökkel, főleg kedden és szerdán, ugyanis akkor hozzák a friss árút őstermelőktől és helyi öreg néniktől, pénteken meg friss tanyasi csirkehúst találhatunk és persze tojást is, vagyis a legjobb hely amit valaha találtam. 
Szóval visszatérve a szerencsémre: éppen akkor hozták meg a gyönyörű új krumplit, amiből vettem is rögtön, és megérkezett a várva várt házi tejföl, gondoltam nem hagyhatom ki ezt sem, ezért azt is vettem és persze magyar szamócát is, ami isteni végre van íze, apró szemű és nyam, nyam....
A lényeg, hogy amikor hazaértünk gondoltam csinálok valami nagyon finomat a megvásárolt alapanyagokból így jutottam el a mai recepthez: készítettem egy nagy adag rakott krumplit, ami persze sokak szerint vétek, az új krumpliból, de találtam a spejzba gyulai kolbászt és összeállt egy frenetikus recept a fejembe, amit nem bántam meg, mert nagyon finom lett! Nem hétköznapi, mivel megtalálható benne a kék sajt, a kakukk fű és...!
Na de jöjjön a recept:




Hozzávalók (4 személyre):

1 kg héjába főtt krumpli felkarikázva (ez esetben újburgonya és így természetesen nincsen hámozva)
500 ml tejföl (házi lehetőleg)
10 dkg kék sajt villával összetörve
1 csokor kakukk fű finomra vágva
15 karika gyulai kolbász
3 db főtt tojás felkarikázva
1 db egész nyers tanyasi tojás
10 dkg reszelt trappista sajt
5 dkg füstölt sajt reszelve
bors
vaj
csipetnyi só

Elkészítés:

Első lépésként a tejföl nagy részét -csak egy 2-3 evőkanálnyit hagyjunk meg- összekeverjük a kék sajttal és beleszórjuk a kakukk füvet, majd friss őrölt borsot is teszünk bele.
Fogunk egy jénai- vagy bármilyen tűzálló- tálat: és az alját kikenjük jó minőségű belga vajjal, majd belehelyezzük a főtt krumpli karikákat és rápakolunk pár karika kolbászt és főtt tojás karikát vegyesen, végül meglocsoljuk a kék sajtos tejföllel és újabb réteg krumplit teszünk rá, mindaddig folytatjuk ezt, amíg el nem fogynak a hozzávalók! Sózni nem nagyon kell, mivel a kék sajt és a kolbász elég sós, ezért a krumplit sem kell sós vízben főzni!
Egy tálkába összekeverjük a maradék tejfölt a kétféle reszelt sajttal és az egész nyers tojással, majd a krumplink tetején eloszlatjuk, 200 fokos sütőben sütjük 25 percig, míg a tetején a sajtos tejföl aranybarna nem lesz! Amikor a széle feketedik, akkor vegyük vissza a hőfokot 180 fokra.

Végül jó étvággyal elfogyasztjuk!

Egészségére mindenkinek és sok puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső