2010. április 23., péntek

Citromos semmiség



 Sziasztok!

Tegnap este, amikor hazaértem a tornáról olyan citrom éhség jött rám, hogy úgy gondoltam azonnal csillapítanom kell valamivel! ezért nekiálltam elkészíteni egyik nagy kedvencemet, amit még boldogult lány koromban készítettem el mindig, amikor egy kicsit szomorú voltam, vagyis depis!
Rém egyszerű, nagyon gyors, édesség és nem kell sütni, szóval minden passzolt, hiszen azonnal kellett, persze egy éjszakára be kéne tenni a hűtőbe, de én inkább a mélyhűtőbe tettem 10 percre és így is nagyon finom lett!
Már biztos mindannyian a receptnél tartotok, mert nem bírtok a kíváncsiságotokkal, szóval abbahagyom a szájtépést és a lényegre térek!
Jaj majd elfelejtettem: sajnos kép nem készült, mert nem tartott sokáig, de valószínűleg , mivel Feri visszatapsolta ezt a finomságot, hétvégén újra megcsinálom és akkor pótolom ezt a bakit.


Mascarponés citromos- babapiskóta:

Hozzávalók (egy nagy jénai tálhoz kb. 8 adag):

1 csomag babapiskóta
2 dl habtejszín kemény habbá verve
250 gramm mascarpone
2 db nagy citrom + 1 a díszítéshez (ez tegnap lemaradt:))
3 ek méz
3 ek barna cukor
1 vaníliarúd

Elkészítés:

A mascarponét elkeverem a mézzel és a cukorral, majd hozzá keverjük a felvert tejszínhabot. Ebbe a masszába belekeverjük a két citrom reszelt héját és levét, majd a vaníliarud közepét is belekaparjuk, ha szükséges még édesítjük, én személy szerint savanyúbban kedvelem, de ki hogyan szereti.
A jénai aljába teszek babapiskótát, majd a tetején eloszlatom a citromos mascarpone-t és ezt addig rétegezem, amíg el nem fogynak a hozzávalók, arra ügyeljünk, hogy a legtetejére kerüljön a mascarpone, aminek a tetejét citromkarikákkal díszítjük. Egy éjszakára, de minimum 3-4 órára tegyük hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek és a piskóta is omlós legyen!

Jó étvágyat!
Puszil mindenkit:
Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső