2010. április 13., kedd

Paradicsomot még


Sziasztok!

Ma ismét úrrá lett rajtam egy ellenállhatatlan vágy, hogy paradicsomot egyek, mindegy milyen formában! Hála az égnek már a piacon lehet kapni finom, jó illatú parit, ami persze tudom, hogy fóliás és biztos tele van tartósítószerrel, de amikor megéreztem az illatukat és láttam, milyen szépek egyszerűen megzavarodtam és vettem egy kilót. Először nyersen estem neki, majd eszembe jutott, hogy van egy irinyó pirinyó lányom akinek ebéd kéne....:-) Feltettem hát neki a kérdést mégis enne-e paradicsomos húsgombócot? Ő hevesen rázta a fejét, hogy igen így ismét együtt álltunk neki főzni. Nagyon sokat segített, így gyorsan elkészültünk. Kicsit megbolondítottam a húsgombócokat, és így isteni lett, persze Szofi 3 tányérral evett és minden falat után azt mondta, hogy nyam-nyam! Vagyis nagyon ízlett neki, na meg persze nekem is, én is degeszre tömtem magam, pedig ma nem kellett volna sokat ennem, mivel drága szerelmem születésnapja van és romantikus vacsorára hívtam egy nagyon jó étterembe a Boom & Brass-ba, ami Jamie Oliver Magyarországi referencia étterme. Kíváncsi leszek rá, hogy milyen lesz... Holnap beszámolok, hogy mit és milyet ettünk.
Na, de most jöjjön a paradicsomos húsgombóc kicsit másképp:

Hozzávalók (4 személyre):

A húsgombóchoz:

30 dkg darált hús
1 db friss tanyasi tojás
10 dkg főtt rizs
1  fej vöröshagyma felkockázva olívaolajon megdinsztelve
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk majoránna
1 tk szárított bazsalikom
1 tk kakukkfű
bors
1 liter zöldségalaplé a főzéshez

A paradicsom mártáshoz:

1 kg érett paradicsom megpucolva, felkockázva
1 fej vöröshagyma
2-3 db babér levél
zeller levél
frissen őrölt fekete bors

Elkészítés:

A darált húst összekeverjük a tojással, a rizzsel, a hagymával, fokhagymával és a fűszerekkel, majd 4-5 cm átmérőjű gombócokat formázunk belőle és a forrásban lévő zöldség alaplében megfőzzük őket.

Ezután elkészítjük a mártást: olívaolajon megdinszteljük a finomra vágott vöröshagymát, majd amikor már üveges rádobjuk a paradicsomot, hozzáadjuk a zeller- és a babér levelet és fedő alatt pároljuk 15 percig. Amikor már szétfőtt felöntjük vízzel, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. és botmixerrel simára turmixoljuk 1 teáskanál keményítővel mártássűrűségűre főzzük, majd a gombócokkal tálaljuk.

Jó étvágyat!

Puszil mindenkit:
Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső