2010. április 9., péntek

Aszaltszilvás húsgombóc

Sziasztok!

Bocsi, hogy ismét sokáig kellett várnotok az újabb írásra, csak a húsvét utáni böjtöm miatt elkerültem a konyhát! Mivel rengeteget ettem(ünk) ebben a két napban gondoltam nem főzök, de családi ráhatásra tegnap ismét készítettem valami finomat. 
Drága szerelmem megelégelte a hideg kaját és sztrájkba lépett, úgy hogy kénytelen voltam vacsorát csinálni, nem akartam sokat pepecselni, így gondoltam előveszem az egyik kedvenc szakácskönyvemet Sthal Judit: Gyors húsos ételek című remekművét és elkészítettem az egyik kedvenc vendégváró falatkámat az aszaltszilvás húsgombocot, amivel egyébként mindig nagy sikert aratok, amikor barátok érkeznek hozzánk hirtelen. 
Nagyon egyszerű elkészíteni, természetesen gyors is és frenetikus az íze. Tegnap nem készítettem el hozzá a szilvaszószt, mivel csináltam köretet mellé, méghozzá egy marokkói ételt a piláfot mazsolával és kaporral (lásd köretek), még soha nem ettük így, de nagyon ízlett mindenkinek, szóval ha legközelebb is ilyet csinálok főételnek, akkor mindenképpen ez lesz a körítés hozzá.
Egyébként ez egy kínai jellegű étel, ami tökéletes parti falat, de akár főételként is megálja a helyét hétköznap. 

Én egy kicsit módosítottam a recepten és még fűszeresebben készítem el, mint az eredeti, illetve például só helyett szója szószt használok, így még pikánsabb és keletiesebb az íze.
Akkor következzen a recept.



Hozzávalók: 

10 dkg magozott aszalt szilva
1 vöröshagyma
10 dkg szikkadt kenyérbél
50 dkg darált pulyka/sertéshús
3 ek szójaszósz
1 kk őrölt szerecsendió
1/4 kk csípős pirospaprika
1 kk gyömbér
1/4 kk fahéj

Elkészítés: 

Az aszaltszilvát annyi vízben, hogy éppen ellepje felforraljuk és, amikor már puha leszűrjük, majd szinte pépesre daraboljuk. A szikkadt kenyér belet darabokra tépjük és morzsásra daráljuk, majd az aszalt szilvával együtt a húshoz keverjük, végül minden fűszert és a szójaszószt is hozzáadjuk. 3-4 cm átmérőjű gombócokat formálunk belőle, majd olajban 5-6 perc alatt aranybarnára sütjük.

Na látjátok milyen egyszerű az egész meg van 20 perc alatt, szóval bármelyik sietős hétköznapon elkészíthetjük!

Jó étvágyat!

Puszil mindenkit:

Petrezselyem 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső