2011. február 1., kedd

Szerecsendió-virág, mi is legyen belőle


Ma megszakítom a Chefparade-s bejegyzéseket, mivel megkaptam a Fűszerkuckó- www.fuszeraruhaz.hu- ajándék fűszer csomagját, amibe csupa különleges fűszert tettek, így kapva kaptam az alkalmon és a francia konyhát sutba dobva készítettem egy isteni töltött pulykamellet, amihez szerecsendió-virágot használtam.
Ez egy különleges fűszer, amely a trópusi égövön őshonos, szerecsendió húsos magköpenye, frissen élénkvörös színű, általában őrölve használják, illatanyaga a fahéjra és bors egyvelegére hasonlít, főként mártásos húsokhoz használják, de fűszerkeverékek alapjaként is kitűnő.

Én egészbe kaptam így mozsárba finomra törtem és csak keveset használtam, mert elég erős az illata, de az íze is! Hasonló a szerecsendióhoz, mármint az őrölthöz, de sokkal intenzívebb. Brokkoli volt a töltelék egyik alapja, ahhoz az esetek 90%-ában használok őrölt szerecsendiót, így gondoltam ehhez passzolni fog és emellett fokhagymát, fetasajtot és kevés joghurtot adtam hozzá, isteni volt. Magát a pulykamellet kívül fokhagymával és ezzel a mennyei fűszerrel dörzsöltem be, plusz olvasztott vajat locsoltam rá és mondanom se kell, hogy egyszerűen mennyei volt! Mindenképpen szerezzetek be ilyet, mert nagyon jó, csak óvatosan adagoljátok. És mindenképpen látogassatok el ebbe az online fűszeráruházba, mert valóban nagyon különleges dolgokra akadhattok, konyhai kiegészítőkre is, nemcsak fűszerekre és elérhető áron!
Ezenkívül még kaptam turbolyát, amiből esszenciát fogok csinálni és halakhoz használom majd, igaz szárított, de abból is el lehet készíteni és aminek még nagyon örülök a csevapcsicsa fűszerkeverék, amihez már csak húst kell vennem és azt is elkészíthetem, az a család nagy kedvence főként ajvárral (lásd. Befőttek és házi készítmények).
Na, de nem is húzom tovább az időt nézzétek meg a receptet:


Brokkolival töltött, szerecsendió-virággal ízesített pulykamell:



Hozzávalók (4 személyre):

1,5 kg egészben hagyott pulykamell filé
300 gramm brokkoli virágaira szedve
100 gramm natúr feta sajt felkockázva
100 gramm natúr joghurt
2 gerezd fokhagyma finomra vágva
1gerezd fokhagyma zúzva
2 tk szerecsendió-virág mozsárba finomra törve 
3 tk durvára tört színes bors
Elkészítés:

A pulykamellet középen bevágom körülbelül a közepéig, ide kerül a töltelék és ez lesz sütéskor a teteje hogy belelehessen tölteni a brokkolit, majd alaposan bedörzsölöm a zúzott fokhagymával, 1 teáskanál szerecsendió-virággal, 1 teáskanál színes borssal, durva szemű sóval, majd félre teszem és elkészítem a tölteléket.

A brokkolit megfőzöm sós vízben, majd amikor készen van egy keverő tálba krumpli nyomóval szétnyomkodom, hozzáadom a fetasajtot, azt is alaposan elkeverem vele, majd villával, vagy a krumplinyomóval pépes állagúra nyomkodom, ehhez keverem a joghurtot, majd a fokhagymát, a maradék szerecsendiót, borsot és, ha szükséges még sózom.



Amikor kész a pulykamellbe töltöm és fogpiszkáló segítségével megtűzöm, hogy sütés közben is ott maradjon a töltelék a helyén. Tűzálló tálba teszem, rálocsolom a már előzőleg kis lángon felolvasztott vajat és 180 fokos sütőben 45 perc alatt készre sütöm. Amikor szép aranybarna készen vagyunk! 

A szeletelés előtt várjunk egy keveset, mert forrón széteshet és tálalásnál nem lesz szép. Hidegen és melegen is isteni. A kisült zsiradékot és a vajat a tetejére locsolhatjuk, úgy még puhább lesz!
Kínálhatunk mellé rizst, vagy amit én készítettem hozzá az elmaradhatatlan, örök kedvencet a spenótos krumpli pürét.

Jó étvágyat nektek!

Puszil:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső