2011. február 3., csütörtök

Chefparade harmadik lecke: leveles tésztás quiche endíviával, roqueforttal és dióval



Tegnap isteni hal est volt a kurzuson és mennyei ételeket készítettünk, de ma még az egyik múltheti receptet osztom meg veletek! Azért elöljáróban annyit elárulok, hogy lesz majd aranydurbincs, málnaszószos lazacfilé és........, na majd olvassátok a következő napok bejegyzéseit!
De most tovább folytatódik az előételek sora, ami ismét egy variáció a pite elkészítésére. A múltkorinak más volt a tésztája, de leveles tésztával elkészítve autentikusabb, hiszen ez az eredeti recept.
A tésztát a boltba vásároljátok, mivel eredetileg körülbelül 4 óra és az eredmény ugyanolyan, mint az előre elkészített változat. Én életemben egyszer készítettem el és úgy gondolom életem legelpocsékoltabb 4 órája volt, mert a végeredmény ugyanaz volt, bár ha van időtök és kedvetek én nem tartok vissza senkit!:-) A töltelék teljesen húsmentes és nagyon pikáns, a dió és az endívia miatt amit egy kis cukorral karamellizálunk ,de a sajt miatt sós, szóval nagyon különleges és gyorsan elkészíthető. 
Hősiesen bevallom, hogy fogalmam nem volt arról, hogy mi is az az endívia, hogy néz ki és mire lehet használni, ezért mielőtt mentem volna a tanfolyamra elővettem a gasztro bibliámat és utána jártam, mivel azt gondoltam biztos Én vagyok tudatlan és mindenki más tudni fogja, csak Én nem és az azért mégis csak gáz lenne, de hála a magasságosnak nem voltam egyedül, mert rajtam kívül senki nem tudta beazonosítani. Segítségül annak, aki nem tudná mi is ez mellékelek alább egy képet és írok néhány szót magáról a salátáról.


Mi a sima levelű endíviát készítettük, mert van még fodros és a vadon termő fajtája a mezei katáng, ami az utak mentén tavasszal nő. Az endívia leveleit fogyasztják, amelyek fajtától függően kevésbé, vagy erősebben kesernyés ízűek, nekem a cikóriára hasonlatos az íze, de nem annyira erőteljes. Persze mivel a cikória féle, tekintve, hogy a fészkesek családjába tartozik. Na, de ennyi okoskodás elég is próbáljátok ki salátához, vagy az alábbi recepthez. 
A franciák előételként emlegetik, de szerintem reggelire, vacsorára is tökéletes, és persze akár hétköznap ebédre is egy könnyű salátával. Másnap, hidegen fogyasztva egyszerűen mennyei, szóval, ha vendégeket várunk, inkább előző nap készítsük el, mert melegen is jó, de másnap még jobb! Nem is pazarlok több szót erre, nézzétek meg és készítsétek el! 

Leveles tésztás quiche endíviával, roqueforttal és dióval




Hozzávalók ( 2 fő részére):
 
1 csomag leveles tészta
75 g roquefort sajt
1 db tojás
1,5 dl tejszín
1db endívia saláta
20 g dió
10 g vaj
5 g cukor
snidling
só 
bors


Elkészítés:
 
A quice formánkat kivajazzuk és kibéleljük a kész levelestésztánkkal.
Előkészítjük a tölteléket:
Az endívia levelet felszeleteljük, a roquefortot felkockázzuk, a diót ledaráljuk. Az endivia leveleket feldaraboljuk, a snidlinget apróra vágjuk.

Egy serpenyőben vajat melegítünk. Amikor felolvadt bele tesszük a felszeletelt endíviát, kevés cukorral megszórjuk és alacsony hőfokon hagyjuk, hogy a cukor kicsit karamellizálódjon. 

Egy üvegtálban keverjük össze a következő hozzávalókat: felvert egész tojás, tejszín, roquefort, dió, só, bors. Legvégül adjuk hozzá, az enyhén karamellizálódott endíviát.
Az így elkészült tölteléket a levelestésztával kibélelt formába öntjük. A tetejét megszórjuk snidlinggel. 



180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütjük.

Hidegen fogyasztva, másnap még finomabb. 

Jó étvágyat!
Puszil:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső