2010. május 28., péntek

Vacsora ötlet sietős hétköznapra



Tegnap este nem volt sok időm vacsit készíteni, mivel angol órám volt hatig, előtte Szofival játszótéren voltunk, takarítottunk, vásároltunk, kicsit hisztiztünk, majd itt is volt a tanárnéni:-), vagyis gyorsan kellett készítenem valamit! 
Főzni, már nem volt idő, mer az éhes szájak, már nyávogtak, így a hideg vacsi mellett döntöttem: volt itthon sok-sok paradicsom, új hagyma (a kertből egyenesen), retek, paprika, juhtúró, amit csak én szeretek, így a szerelmeimnek valamit kellett készíteni, amit mindketten megesznek! Mivel a mascarpone-t meg kellett már lassan enni, ugyanis 4 nap és lejár a szavatossága (ami szerintem nem olyan nagy gond, lévén ez is egy sajt) és volt még füstölt sajtom is, így arra a döntésre jutottam, hogy összedobok egy friss, üde szendvics krémet, amihez illeni fog a feta sajttal töltött fekete olívabogyó is, és persze a férjem által haza hozott friss finom kenyér, amit egy olyan pékségbe vett, ahol hagyományos, kézzel gyúrt kis cipókat lehet venni! Isteni! Próbálja ki akinek van lehetősége, bár baromi drága, de tényleg nagyon finom! Persze az az igazi, amikor az ember otthon készíti el, de nekem sajnos se kenyér gépem, se dagasztóm, egyenlőre- mert a következő projekt, hogy vásárolok valamelyiket-, tudom, hogy ezek nélkül is lehet kenyeret sütni, nagyanyáinknak se volt, de fárasztó, sok idő, aminek híján vagyok mostanában, így inkább rábízom a férfira ezt a feladatot!
Na, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy nagyon finom lett a füstölt sajtkrémem, amihez felhasználtam végül egy kis darab fetát is, így a hűtőből is eltűntek amiknek, már el kellett, és drágáimnak is nagyon ízlett a vacsi!


Füstölt sajtkrém:



Hozzávalók:

15 dkg füstölt sajt (lehetőleg zsíros), daraboló gépbe felaprítva nagyon kicsi darabokra (lehet kézzel is)
125 gramm mascarpone
10 dkg fetasajt
fekete bors mozsárban durvára törve
kevés só

Elkészítés:

Egy tálba öntöm a mascarponét, amihez hozzáadom a nagyon apróra vágott füstölt sajtot és összekeverem, majd a fetasajtot is belemorzsolom és az egészet minél simábbra próbálom keverni. A legvégén pedig borsozom és sózom! Ha van lehetőségünk és időnk, akkor tegyük hűtőbe, fél napra vagy akár egy éjszakára is, hogy az ízek összeérjenek, ugyanis, ma reggelire sokkal finomabb volt, mint frissen!
Majd kenyérre, baguettre, vagy bármilyen pékárúra teszem és nagyon jóízűen eszegetem! Isteni, egyszerű és gyors!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső