2010. május 31., hétfő

Friss tintahal karikák grillen


A hétvégén sok finomságot készítettem és a fenti étel volt az egyik! Nagyon jól sikerült, annak ellenére, hogy hirtelen jött az ötlet, ráadásul elég későn voltunk bevásárolni, de ahogy sétálgattunk a pultok között, megláttam ezt a gyönyörűséget, ami kínálkozott, hogy vegyem meg. Ritkán vásárolok halat és tengeri herkentyűket szupermarketekben, de most tényleg friss volt a tintahal karika és isteni volt az illata, legalábbis nekem, mert Én imádom, tudom, hogy sokan undorodnak tőle, de aki szereti, annak ez az illat maga a mennyei manna illata!
Mivel az idő, akkor még,-ez péntek este történt- nagyon szép volt, csendes, langyos szél fújt, csillagos volt az ég, szóval minden stimmelt, hogy a teraszon vacsorázzunk, gyertyafénynél. Olyan jó volt! Várom már a nyarat, amikor ez mindennapos lesz..... 


 Nagyon egyszerűen készítettem el a halat, friss új fokhagymával, színes borssal és egy kis balzsam ecettel, mellé pedig új krumplit sütöttem szintén grillen! Nagyon finom volt és, bár későn ettük, nem ülte meg a gyomrunkat, mert egy viszonylag könnyű ételről van szó.



Hozzávalók (2 személyre):

30 dkg friss tintahal karika
3 gerezd fokhagyma zúzva
fél citrom leve
3 ek olívaolaj
1 ek vörös balzsamecet
2 tk durvára tört színes bors


Elkészítés:

A legjobb, ha grillen készítjük, kint a szabadban, de, ha erre nincsen lehetőségünk, akkor wok edényben, vagy serpenyőben is elkészíthetjük, csak az ízvilág kicsit más lesz, de úgy is nagyon finom.
A tintahal karikákat lemossuk és alaposan lecsöpögtetjük, majd egy tálba tesszük őket. Az olívaolajba elkeverjük a citrom levét, a balzsamecetet és a fokhagymát, na meg a borsot is, majd az egészet a karikáinkra öntjük és alaposan beleforgatjuk őket. Egy kis ideig hagyjuk állni, körülbelül fél órát, addig a grillt is be izzítjuk, majd megsütjük őket, míg szépen elkezdenek barnulni, ez körülbelül a grillen 5-6 perc, de serpenyőben 10-12 perc is lehet, a lényeg, hogy figyeljük és kóstolgassuk. Amikor kész azon melegében meglocsoljuk még egy kis citromlével, sózzuk és megesszük minél hamarabb, ez az étel tényleg csak frissen, melegen jó, úgyhogy a köretet készítsük el időben!
Én újkrumplit sütöttem hozzá, amit egy kis rozmaringgal szórtam meg és borssal, de egy könnyű saláta is remek mellé.

Borajánló: könnyű, száraz fehérbort ajánlanék hozzá, mint például a Hilltop Prémium Neszmélyi Fűszeres Traminit, ami kiváló választás a könnyű vacsora mellé, főként meleg napok végén hűsít, ha megfelelő a hőfoka!


Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső