2010. május 7., péntek

Rakott cukkini



Minden tökfélét imádok, de a cukkinit különösen! 
Szeretem grillezve egy kis borssal, sóval és olívaolajjal, de szeretem lecsóba is, ám a kedvencem mégis a rakott, amit különösen jól tudok elkészíteni! Megkérdezhettek bárkit....:)
Egyszerű, de nagyszerű étel, ami egészséges és a gyerekek is imádják, még a pici lányom is, csak tejfölt nem kér hozzá, de egyébként két pofira eszi!

Egy pár szó a zöldségről: a cukkini eredetéről nem sokat tudunk, de bizonyára valamelyik melegebb klímájú országban látta meg a napvilágot, és nem is régen, mert a 25-30 éve megjelent külföldi szakkönyvek még nem tettek róla említést. Olaszországban nagyon népszerű és a legtöbb ételben megtalálható, főként salátákhoz és tésztákhoz fogyasztják szívesen. Rengeteg módja van az elkészítésének, semleges az íze és diétás, hiszen nagyon alacsony a kalória tartalma! Szóval mindig ehetjük...




Hozzávalók (4 személyre):

4 db kisebb cukkini megmosva, felkarikázva
200 gramm főtt rizs
250 gramm darált hús
150 gramm tejföl
2 ek majonéz (lásd Befőttek és házi készítmények)
1 ek mustár
20 dkg reszelt trappista sajt
bors
majoránna
oregánó

Elkészítés:
A cukkini karikákat tepsire tesszük és 180 fokos sütőben elősütjük 10 percig.
Addig a darált húst megpároljuk egy kis olívaolajon, majd sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a majoránnával, oregánóval és összekeverjük a rizzsel. Ehhez adjuk a tejfölt, majonézt, mustárt, majd ha szükséges fűszerezzük még. 
Egy nagy tűzálló tál aljára teszünk egy réteg cukkinit, majd ennek a tetejére halmozunk a húsból és szépen eloszlatjuk a tetején, majd megint egy réteg cukkini és így tovább, míg van hozzávaló.
Végül a tetejére szórjuk a reszelt sajtot és 200 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütjük, a  lényeg, hogy a sajt a tetején szép barna legyen, természetesen, amikor a széle kezd feketedni vegyük vissza a hőfokot 180 fokra.
Majd jóízűen elfogyasztjuk, és hozzá még ehetünk egy kis friss házi tejfölt... Nyam-nyam!

Tipp: ugyanezt a tölteléket használhatjuk, tökhöz is, illetve készíthetünk rakott helyett töltött cukkinit vagy tököt. Ez esetben a cukkinit (vagy tököt) hosszába vágjuk ketté és magjait szedjük ki, majd így rakjuk bele a rizses-húst, végül pedig a sajtot.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a cukkinit,receptet vittem,ha nem baj!

    VálaszTörlés
  2. Természetesen, remélem ízleni fog!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Petrezselyem,
    írtam tegnap este, de úgy tűnik nem jelent meg a hozzászólásom. Csak gratulálni akartam ehhez a recepthez, tegnap megcsináltam, és csak faltam :) Eddig nem igazán tudtam, csak sejtettem, hogy szeretem a cukkinit :) Mostmár tuti :)) Isteni finom így!!!
    Ha nem bánod, mivel tökéletes gluténmentes kaja is, ezért majd szeretném posztolni is, természetesen Rád hivatkozva.
    Köszi mégegyszer is :)
    Üdvözlettel
    trichterwinde.blogspot.com

    VálaszTörlés
  4. Szia trichterwinde!

    Örülök, hogy ízlett és így kiderült, hogy szereted a cukkinit is:-)
    Örülnék, ha megjelentetnéd a blogodban a receptet!
    Én nem is gondoltam rá, hogy glutén mentes, köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet!

    Köszönöm a gratulációt!

    Üdv:

    Petrezselyem

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső