2010. május 15., szombat

Kelkáposzta variációk



Már lehet kapni új kelkáposztát, amit imádok, mert kicsi és isteni az íze, ráadásul pikk pakk készen van! Ilyenkor szeretem a leginkább a főzeléket is belőle, új krumplival és friss tanyasi főtt tojással betegre tudom enni magamat belőle. 
Tegnap viszont rakott kelkáposztát készítettem, kicsit másképpen, mint azt nagyanyám szokta, de ez is finom lett, csak ne ettem volna belőle annyit.:-( 
Feldobtam egy kis római köménnyel, és rozmaringgal a fűszerezését, na és persze az elengedhetetlen parmezánnal és darált marhahúst vettem hozzá, mivel már annyit csalódtam a pulykában és a sertésben, sokszor szinte ehetetlen, a pulyka száraz, a sertés tiszta zsír, szóval nem is kísérletezem tovább. Szerencsére marhával még nem volt rossz tapasztalatom, remélem nem is lesz! 
Az általam készített változat nem hasonlít az eredeti recepthez, de ezt legalább Szofi is imádja, na meg a szerelmem is, aki, mint azt már említettem nincsen oda a hagyományos ízekért, pedig néha olyan jók....



Hozzávalók (4 személyre):

80 dkg új kelkáposzta leveleire szedve
2 ek római kömény durvára törve
300 gramm darált marhahús
1 kisebb fej vöröshagyma finomra vágva
200 gramm főtt rizs
500 gramm tejföl
1 ek majonéz (lásd Befőttek és házi készítmények)
1 tk mustár
1 tk rozmaring
1 tk majorána
vaj
1 tk frissen őrölt fekete bors
durvára tört só
10 dkg trappista sajt
10 dkg füstölt sajt
5 dkg reszelt parmezán
1 db egész tojás

Elkészítés:
A megmosott és leveleire szedett kelkáposztát egy nagy lábasba tesszük és megszórjuk a római köménnyel, majd enyhén sózzuk és felengedjük annyi vízzel, ami éppen, hogy ellepi. Felforraljuk, majd a tűzről levéve, a vizet leöntjük róla és félre tesszük.

Elkészítjük a húst. Lábasban vajat olvasztunk és megdinszteljük rajta a vöröshagymát, majd rátesszük a húst , megszórjuk a rozmaringgal, majoránnával, borsozzuk és  fedő alatt készre pároljuk. A hús csak azután sózzuk, amikor már készen van, mert a sózás miatt vizet enged és értékes nedvek távoznak belőle. Amikor ezzel készen vagyunk, összekeverjük a főtt rizzsel, hozzáadjuk a tejföl felét, a majonézt, a mustárt és a reszelt parmezánt.
Egy tűzálló tál alját kikenjük vajjal, majd az aljára fektetjük a kelkáposzta levelek egy részét, ennek a tetejére tesszük a hús felét, majd még egy réteg káposztát, húst és a legtetejére is káposzta jön. A reszelt sajtokat tálba tesszük és összekeverjük a tojással, a tejföllel, megborsozzuk enyhén és a rakott kel tetejére rakjuk.
Az egészet 200 fokos sütőbe helyezzük és 15 perc alatt aranybarnára pirítjuk. Természetesen amikor a széle kezd megégni visszavesszük a fokozatot.
Végül pedig degeszre esszük magunkat!:-)

Jó étvágyat!

Tipp: aki húsmentes ételre vágyik az hagyja ki belőle a marhahúst és duplázza meg a rizs adagot, úgy is isteni lesz, én már próbáltam!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső