2010. május 13., csütörtök

Steak petrezselymes újkrumplival és csiperkegombás barna mártással


Mivel tegnap voltam olyan szerencsés, és sikerült gyönyörű marha bélszínt kapnom a kedvenc (titkos) hentesemnél az egyik közeli kisvárosban, így ma este egy nagyon finom vacsit dobok össze!
Hála az égnek a kisboltban -amit már egy korábbi bejegyzésemben is említettem- szebbnél szebb dolgokat kaptam, így állt össze a fejemben az esti menü: szép az újkrumpli, ráadásul már az ára is elfogadható, eredetileg vargánya gombával készült volna a mártás, de olyan szép csiperkét hoztak -ahogy a képen is látszik-, hogy nem lehetett neki ellenállni, és a friss összehasonlíthatatlan a szárítottal, mivel itthon csak az van, így inkább utóbbi mellett döntöttem, és a kertemben burjánzik a metélőhagyma, így a mártást azzal bolondítottam meg.

Egyetlen bakit követtem csupán el, méghozzá, hogy hirtelen jött az ötlet így a barna mártás porból készült sajnos, mivel-aki már készített tudja- nagyon macerás megcsinálni és napokig tart. Én eddigi életemben csak kétszer csináltam, de az tényleg odafigyelést és időt igényelt, ami jelen esetben nem volt, illetve ma már nagyon jó minőségű fixálókat lehet kapni és mentségemre szóljon, hogy legalább a csirkealaplé (lásd befőttek és házi készítmények), amivel felöntöttem saját készítésű így az íze is sokkal jobb.
Na, de nem tépem tovább a szám, rátérek a lényegre:


Hozzávalók (2 személyre):

2 szelet 25 dkg-os marha bélszín

A páchoz:

1 dl olívaolaj
2 gerezd pépesre tört fokhagyma
2 kk borsikafű
1 tk rozmaring
1 tk durvára tört színes bors
durvára őrölt só

A mártáshoz:

4 fej nagyobb csiperkegomba vékonyra szeletelve
1 csokor metélőhagyma finomra vágva
3 dl csirkealaplé (lásd Befőttek és házi készítmények)
3 ek barna mártás alap
őrölt fekete bors

A körethez:

10 szem apró újkrumpli
1 csokor friss petrezselyem finomra vágva
2 ek vaj

Elkészítés:

A húst bepácolom 1 éjszakára, de minimum fél napra. Az olíva olajba elkeverem a fűszereket és a hús szeleteket bekenem vele, majd hűtőbe rakom.
Elkészítem a mártást: lábasban olívaolajat forrósítok és rádobom a metélőhagymát, majd 2-3 percig dinsztelem, ezután hozzáadom a felszeletelt csiperkegombát és fedő alatt 5 percig párolom. Ezután felöntöm a hús alaplével és felforralom, végül beleteszem a barna mártás alapot és  még egyet forralok rajta. Majd a tűzről leveszem és félre rakom.
Máris készíthetjük a köretet: az újkrumplit sós vízben megfőzőm, egészben, majd amikor kész, ráteszem a vajat és fedő alatt hagyom, hogy szépen ráolvadjon, majd megszóróm a petrezselyemmel.
A bepácolt húst bordás aljú grill serpenyőben ízlés szerint megsütöm, Én közepesen átsütve (medium) szeretem ez mindkét oldalnak körülbelül 4-5 perc, de Ferinek teljesen átsütve ízlik, ez körülbelül 8 perc oldalanként, de ez a hús vastagságától is függ. Már írtam az ujjbegy tesztről (lásd Húsvéti finomságok III., az a legbiztosabb módszer, hogy olyan legyen, amilyet szeretnénk.
Végül ízlésesen tálalom és jóízűen elfogyasztjuk.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső