2010. május 11., kedd

Spárga krémleves


Idén sokkal kevesebb spárgát készítettem-eddig-, mint az nálam megszokható, de ahogy azt mondani szokták "ember tervez isten végez", pedig annyi szépet látok...:-(
Na azért tegnap este sikerült egy nagyon finom és tartalmas levest összedobnom zöld spárgából, mivel mégis csak az a kedvencem, mert sokkal kevesebb fás van köztük, mint a fehérek között és szerintem gusztusosabb is, na ez persze csupán magán vélemény, és ha nincs más a másik típus is jó, csak spárga legyen!
Kép sajnos nem készült-csak még nyers állapotában magáról a főszereplőről- mivel miután tornáról hazaértem, már csak egy tányérral hagyott a kis családom és Én is gyorsan magamévá tettem, mivel az elégetett kalóriákat hamar pótolni kellett!:-) Még, jó, hogy a spárga nem csak egészséges, mint azt már korábbi post-ban is említettem, hanem alacsony kalóriatartalommal is bír.
Íme:


Hozzávalók (4 személyre):

500 gramm spárga megpucolva, 2 cm-es darabokra vágva, a feje is  (zöld vagy fehér)
6 dl zöldség alaplé (lásd Befőttek és házi készítmények)
1 dl tejföl
1 dl tejszín (20%-os)
1 csokor friss kapor, finomra vágva
1 tk citromlé (friss)
frissen őrölt fekete bors
vaj

Elkészítés:

Lábasban vajat forrósítunk és rádobjuk a spárgát, majd közepes lángon, fedő alatt pároljuk 5-6 percig.
Amikor a spárga megpuhult, sózzuk, borsozzuk és felöntjük a zöldség alaplével, felforraljuk.
Amikor már rotyog botmixerrel krémesre turmixoljuk, a tejszínt és a tejfölt összekeverjük,  hozzáöntjük a leveshez, majd megszórjuk a kaporral és meglocsoljuk a citrommal is. Még egyet forralunk rajta és máris készen vagyunk.
Aki sűrűbben szereti az egy kis kanál keményítővel keverje össze a tejszínes tejfölt és így habarja be (bár 20 %-os tejszín mellett szerintem felesleges).
Mellé levesgyöngyöt vagy pirított zsemle kockát kínálunk.

Jó étvágyat!

Puszi mindenkinek:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső