2010. szeptember 30., csütörtök

Lila káposzta a terítéken

Ezt is imádom, hagyományosan párolva is, de feldobva egy két extra hozzávalóval méginkább! Én mostani alakításomban körte és cékla kombinációját használtam, amit római köménnyel és vörösborral spékeltem meg és liba comb mellé készítettem! Nem is gondoltam volna, hogy ennyire nagy lesz a sikere családtagjaim körében, hiszen elég finnyásak, ráadásul a hagyományos ételeket hagyományosan elkészítve szeretik, pedig néha olyan jó feldobni őket valamivel! Ti nem így gondoljátok?
A következő változtatásomat a csirke zúza pörköltön fogom ejteni, csak még nem tudom mivel lehetne feldobni! Ha valakinek van ötlete nyugodtan írja meg és kipróbálom! Tudom, hogy sokan nem szeretik én is maximum egy évben egyszer eszem, de most nagyon megkívántam, egy kis házi tarhonyával.... Nyami-nyami!!!
Na jó, de most már elég is, térjünk vissza eredeti témánkhoz a párolt lila káposztához kicsit másképp:

Hozzávalók (4személyre):

1 kg lila káposzta lereszelve vagy gyalulva, lesózva
1 nagyobb fej cékla reszelve
2 db körte reszelve
2 ek római kömény mozsárban durvára törve
1 nagyobb fej lilahagyma finomra vágva
1 dl száraz vörösbor
2 ek barna cukor
3 tk bors



Elkészítés:

Előző este a legyalult lila káposztát egy tálba teszem és lesózom,, másnap pedig alaposan lecsöpögtetem, hogy kevesebb vizet engedjen ki a párolásnál.
Kevés olívaolajon megdinsztelem a lila hagymát és hozzáadom a barna cukrot, a római köményt, majd amikor már karamellizálódik a cukor beleteszem a céklát és fedő alatt párolom kis lángon, míg puha nem lesz. Ezután felöntöm a borral és hagyom, hogy az alkohol elpárologjon ehhez felveszem a lángot, majd beleteszem a lecsöpögtetett lila káposztát és lefedve megpárolom, végül amikor már félig meddig kész és rotyog beleteszem a körtét és a borsot forralok rajta és készen is vagyunk. Ha szükséges lehet még sózni, kömény is mehet bele a lényeg, hogy pikáns és ízes legyen!
Tökéletes köret, liba comb mellé, de bármilyen sült húshoz kitűnő választás!

Jó étvágyat hozzá!

Puszil mindenkit:
Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső