2010. szeptember 16., csütörtök

Mákos guba új köntösben

Biztos sokan nem fogtok meglepődni a mai recepten, hiszen mindenki másképp készíti, mindenki kicsit újít rajta, de azért remélem, hogy az Én receptemben is lesz egy két olyan ötlet, amit még nem próbáltatok.
Érdekes az ember, mivel Én annyira utáltam a mákot még 4 évvel ezelőtt is, hogy semmilyen ételt nem ettem meg, amiben minimálisan is volt mák, most meg egyszerűen imádom, és a mákos tészta kívételével,-azzal még a mai napig nem sikerült meg kedvelnem- bármilyen mákos étel jöhet, így a guba is a kedvenceim közé tartozik, amit először csakis a szerelmem kedvéért készítettem a megismerkedésünk elején, hogy így imponáljak, szerencsére sikeresen, pedig alig kóstoltam meg, ma már viszont tökélyre fejlesztettem a receptet.
Elöljáróban annyit elárulok, hogy van benne bourbon vaníliarúd, rumba áztatott mazsola, tejszín, szóval nagyon pikáns és édes és isteni és nyam-nyam.......



Hozzávalók( 4 személyre):

10 db szikadt kifli felkarikázva
150 gramm darált mák
4 ek porcukor
5 dl tej
2 dl tejszín 20 %-os
1/2 zacskó vanília puding
1 db bourbon vaníliarúd
100 gramm mazsola
0,5 dl rum( lehet aroma is)
100 gramm kristálycukor

Elkészítés:
A rumot egy kevés vízzel felforrósítjuk és bele áztatjuk a mazsolát legalább félórára.

A darált mákot magas falú serpenyőbe tesszük és közepes lángon a porcukorral együtt felforrósítjuk, miközben fakanállal folyamatosan kevergetjük nehogy odaégjen. A kifli karikákat egy nagy tálba tesszük és rászorjuk a cukros mákot.

Amikor ezzel megvagyunk, akkor készíthetjük az öntetet: a cukrot lábasban karamellizáljuk és amikor szép aranybarna felöntjük a tejjel és a tejszínnel, és hozzáadjuk a vaníliarúd közepéből kikapart isteni vaníliát. Amikor már forró, de még nem forr hozzáadjuk a pudingot és csomómentesre keverjük alacsony lángon, ha elkezd forrni elzárjuk, beletesszük az előzőleg már lecsöpögtetett mazsolát, és a mákos kiflire öntjük az egészet.

Ehetjük forrón, vagy hidegen is, mindkét esetben isteni, bár hidegen még jobb!


Jó étvágyat hozzá!

Puszi:

Petrezselyem 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső