2010. szeptember 27., hétfő

Édes mézes kacsa

Tudom, hogy csupa könnyű, salátás receptet ígértem, de hétvégén, hideg volt és gondoltam készítek ebédre egy finom őszies ebédet, ami istenien sikerült.
A hozzávalók többsége őszi gyümölcs, mint szilva, körte és ezt spékeltem meg egy kevés mézzel, szegfű borssal, fahéjjal..... Mennyei lett így a kacsamell, üde, ropogós, kicsit édes, kicsit fanyar, kicsit sós, kicsit minden! 

Ajánlom nektek ezeken a hűvös, esős, borongós délutánokon, akár ebédre, akár vacsira, mert úgy átmelegít az illata, amikor sül, utána meg az íze.... Nyam-nyam!!

Ráadásul-Én nagyon szerencsés vagyok- ropogott a kandallóban a tűz, jazz zenét hallgattunk és kint kopogott az eső, szóval igazi vasárnapi ebéd volt, amit teljes nyugiban készítettem és ugyanilyen nyugalomban fogyasztottunk el, persze Szofi rengeteget segített, és utána is igazi nagylányként evett, nem kiabált, hisztizett, hogy kiszáll a székből, hanem megvárta, míg mindenki befejezi! Olyan jó volt, szóval mindenki készítse el, aki egy jó kis laktató őszi finomságra vágyik, köretként egy nem egészen hagyományos tört krumplit készítettem!
Kacsamell körtével és szilvával sütve:



Hozzávalók (4 személyre):

A körethez:

1 kg főtt krumpli
1 nagy szál póréhagyma felkarikázva
olívaolaj

A húshoz:

4 szelet filézett kacsamell bőrrel
15 szem szilva kimagozva, félbe vágva
5 szem körte cikkekre vágva
4 ek virágméz
1 ek olívaolaj
5 szem szegfűbors mozsárban durvára törve
1 db fahéjrúd összetörve
bors

Elkészítés:

A póréhagymát olívaolajon megdinsztelem, a krumplit krumplinyomóval összetöröm és hozzákeverem a hagymát, sózom, borsozom és meglocsolom egy kevés olívaolajjal még, hogy ne legyen olyan száraz!

Ezután elkészítem a húst: egy kis tálban a mézet és az olívaolajat összekeverem, sót, borsot teszek hozzá, majd a durvára tört szegfűborsot és az összetört fahéjrudat is belekeverem. Ezzel a mézes csodával alaposan bedörzsölöm a kacsamelleket és 1 órára hűtőbe teszem, persze akár ez lehet egy egész éjjel is, csak nekem nem volt ennyi időm.
Egy jénai tálba beleteszem a szilvát és a körtét, majd erre fektetem rá a kacsamelleket és 180 fokos sütőben először lefedve-körülbelül 15 percig- párolom, majd amikor már kisült elegendő zsír a kacsából, és a gyümölcsökből a víz, akkor a tetejét levéve még 20-25 percig-míg szép aranybarna nem lesz- sütöm a husikat.  A kisült pecsenyelevet pedig egy lábasba öntöm, megforralom és szükség szerint a húshoz használt fűszerekkel még ízesítem, majd tálaláskor forrón a kacsára csorgatom.
Amikor ezzel megvagyok ízlésesen tálalom és jóízűen elfogyasztom!

A végeredmény egy nagyon pikáns, omlós, laktató ebéd lesz!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

2 megjegyzés:

Rendszeres olvasók

Recept kereső