2010. szeptember 14., kedd

Cékla, cékla, cékla....

Imádom a céklát és sokak szerint uncsi, sőt csak a savanyúság jut eszükbe róla, de nem így van, rengeteg féleképpen elkészíthető, kitűnő köret, nagyon egészséges és szó szerint megszínesíti az életünket!:-)
Végre Én is rászántam magam, hogy elkészítem az anyósom egyik specialitását, a tejfölös cékla salátát, és isteni lett, legalábbis szerintem, mivel családom annyira nem kedveli ezt a zöldséget, de most önző voltam és akkor is ez volt az ebédhez a köret, mert Én és Polli a pocakomban is nagyon kívánta!!! Nem szeretek olyat főzni, ami valamelyik családtagom specialitása, mert óhatatlanul is összemérem(jük) az eredetivel az elkészült terméket, és nem mindig sikerül felülmúlni azt, sőt, de most végre ugyanolyan finomat csináltam, mint az eredeti!
Egyébként olyan, mint bármilyen tejfölös zöldség saláta, de olyan szép a színe, és a cékla olyan pikáns és.....nyam-nyam!!!



Tejfölös cékla saláta:

Hozzávalók (4 személyre):

2 db nagyobb cékla megtisztítva, apró kockákra vágva
4 db krumpli apró kockákra vágva, sós-vízben főzve
1 nagyobb fej vöröshagyma felkarikázva
150 gramm tejföl
3 ek mustár
2 ek majonéz
2 ek olívaolaj
frissen őrölt fekete bors

Elkészítés:

A felkockázott céklát sós vízben puhára főzöm, majd amikor  készen van a főtt krumplival egy nagy tálba teszem és várok, míg egy kicsit hül.
Addig a hagymát is előkészítem: serpenyőben felhevítem az olívaolajat és rádobom a hagyma karikákat, 2-3 perc múlva már hozzá is keverem a céklás krumplihoz.
A tejfölt, a mustárt, a majonézt, sóval és borssal elkeverem, majd az egészet ráöntöm a céklára és alaposan összekeverem. Legalább félnapra beteszem a hűtőbe, hogy az ízek összeérjenek, majd jóízűen elfogyasztom!
lehet még feldobni egy kis főtt tojással is, ehetjük magában vagy köretként, akár pirítóssal előételnek!

Jó étvágyat hozzá!

Puszil:
Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső