2010. szeptember 28., kedd

Ruccola, gomba, tonhal


Ígéretemhez híven újabb könnyű saláta receptről számolok be, ami nagyon, nagyon finom, laktató! Persze a gomba miatt nem annyira könnyű és ráadásul még camambert sajt is van benne, ám isteni és ez azért mégsem egy fogyókúrázóknak szóló blog :-)! Egyébként amióta eszünk salátát hetente kétszer, háromszor sokkal jobban érzem magam, pedig eddig tényleg a húst-hússal evők táborát növeltem, de úgy gondolom, hogy fontos néha beiktatni ezeket a könnyebb, rostosabb ételeket is, nem csak a vonalaink miatt, hanem az egészségünk miatt is! Na jó nem kezdek el papolni két hét salátázás után....:-)

Imádom a salátákat, de be kell vallanom, hogy pirítóssal vagy ropogós baguettal szeretem csak úgy önmagában annyira nem szeretem, bár megeszem, de ha itthon készítem mindig eszek mellé valamilyen pékárút!:-) De azért úgy gondolom ez nem olyan nagy tragédia! Nem?
Tegnap például tönköly búzás kenyérből készítettem a pirítóst mellé, de belga vajjal kentem meg, hát mondanom se kell, hogy mennyei volt a ruccolához tökéletesen passzolt-amúgy is a kedvenc saláta alapanyagom- szóval nem kötelező mellé enni ilyesmit, de ha kívánjátok, akkor csak bátran...



Hozzávalók (4 személyre):

250 gramm ruccola saláta
150 gramm csiperke gomba vékony szeletekre vágva
100 gramm camambert sajt apró kockákra vágva
1 nagyobb fej lila hagyma felkarikázva
1 db piros kaliforniai paprika vékonyra szelve
1 db sárga kaliforniai paprika vékonyra szelve
2 db tonhal konzerv, natúr
15 db bazsalikom levél finomra vágva
5 szál rozmaring levele finomra vágva
1 csokor friss petrezselyem durvára vágva
4 ek olívaolaj
3 ek bazsalikomos balzsamecet (chef)
100 gramm retek csíra
bors

Elkészítés:

Mint minden saláta ez is rém egyszerű: először a gombát készítem el hozzá, serpenyőben olívaolajat forrósítok és rádobom a bazsalikom, illetve rozmaring levelet, megfonnyasztom és hozzáadom a gomba szeleteket, amiket megpárolok körülbelül 10 perc alatt-ez az idő a gomba szeletek nagyságától és vastagságától függ- amikor készen van, félre teszem és várok, míg kihűl.
Egy salátás tálba teszem a ruccolát, a paprikákat, hagymát, retek csírát, a sajtot, a hideg gombát, a tonhalat, amit előzőleg villával összetörtem, és jól összekeverem, majd ráöntöm a sóval, borssal, olívaolajjal elkevert balzsamecetet és félórára hűtőbe teszem!
Mellé a már fent is említett pirítóst kínálom!

Jó étvágyat!
Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső