2010. szeptember 7., kedd

Vinetta avagy padlizsán krémesen


Ismét padlizsán, ismét krém, de most az eredeti erdélyi recept, amit öcsém, Benjámin barátnőjétől tudtam meg a nagymamamája titkos családi receptje alapján!
Isteni lett és rájöttem végre a lényegre, mert eddig is finomat készítettem, de most lett tökéletes! A majonéz házilag készült (lásd: Befőttek és házi készítmények) és nem kell túlzásba vinni a fokhagymát se, mivel eddig Én túl sokat tettem bele és ez által inkább az volt a domináns íz a krémbe, most viszont teljesen jók lettek az arányok, érezni a  padlizsán enyhén kesernyés csodás ízét! Úgy hogy most nagyon boldog vagyok, hiszen végre sikerült tökéletesítenem ezt a finom, egészséges és egyszerű szendvicskrémet, amit egyébként ugyanezen elv alapján el lehet készíteni karfiolból is, na de ez már egy másik post témája lesz!



Hozzávalók (kb. 400 grammhoz):

1 db kb. 500 grammos padlizsán
2 gerezd zúzott fokhagyma
250 gramm majonéz házilag (lásd: Befőttek és házi készítmények)
fehérbors

Elkészítés:

A padlizsánt 180 fokos sütőben készre sütjük körülbelül 30 perc alatt, míg a héja nem kezd el berepedezni, majd kivesszük és hagyjuk kihűlni.
Amikor ezzel megvagyunk a kész majonézbe kanalazzuk (szigorúan fakanaállal, hiszen a fémtől bebarnul a padlizsán húsa) a török paradicsomunk húsát, és alaposan összekeverjük, míg pépes nem lesz, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk! Ha szükségesnek érezzük vagy szeretjük a pikánsabb ízeket egy kis citromlével is megbolondíthatjuk, de nem szükséges. Fél napra hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek és pirítóssal kínáljuk!
Kitünő vacsora, vagy vendégváró falatka!

Jó étvágyat hozzá!

Puszil mindenkit:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső