2012. május 29., kedd

Csoki, mert szeretjük, csupa, csupa csokis keksz dióval


Mi nem is szeretjük, hanem imádjuk!:-) Ismét egy amerikai csoda, pedig nem vagyok egy USA rajongó, de ez isteni, csupa csokis cookies, imádjuk, pekán diós eredetileg, de olyan sok diónk van, így Én azzal készítettem, ráadásul megtaláltam a legjobb étcsokit, ami tökéletes a sütikhez, 56 százalékos, mennyei, és tömbbe lehet venni, a nem éppen olcsó Kulinárisba, de kevesebb kell belőle, így mégse olyan drága, na mindegy ez csak egy kis kitérő!
A lényeg, hogy ez is egy gyors, gyerekekkel könnyen elkészíthető desszert, amit uzsira, reggelire, tejjel is falhatnak és mégse a zacsiból öntjük ki, tudjuk mi van benne, és amikor sül a az egész lakást áthatja az illat, a melegség.... hmmmm




Hozzávalók:

200 gramm kockákra tört keserű csoki
100 gramm vaj
50 gramm nádcukor
85 gramm porcukor( lehetőleg ez is nád)
1 vanília rúd kikapart belseje
1 felvert tojás
100 gramm liszt
100 gramm dió
1 ek szódabikarbóna

Elkészítés:

A sütőt előmelegítem 180 fokra. 
A csoki felét vízgőz felet felolvasztom.
A vajat a porcukorral, nádcukorral, tojással és vaníliával alaposan elkeverem, hozzáadom a dió felét, amit előzőleg felaprítottam, a másik fele maradhat egészben, max félbe  törve, és a maradék felkockázott csokit is, belekeverem, valamint a lisztet, amibe belekeverem a szódabikarbónát. Végül a felolvasztott csokit is hozzáadom.
Egy tepsit kikenek vajjal, majd 12 evőkanálnyi halmot helyezek bele egymástól távol, ne lapogassuk el, tetejükre teszem a megmaradt diót 




és 12 perc alatt készre sütöm.
Dobozban 3-4 napig is eláll, már, ha kibírja addig!:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső