2012. április 11., szerda

Vacsora, hétköznap, stílusosan


Nagyon jól sikerült a húsvéti menü, mindenki oda volt érte, tejben sütöttem zsályás csirkét, bacon szalonnába tekert szűzpecsenye is volt, külön azoknak, akik nem esznek csontos húst, itt jelezném, nem a gyerekek, hanem a felnőttek közül, mintha egy csoport óvodás jött volna, na, de se baj, Én mindent tolerálok, megoldok, mindezeket megelőzte egy mennyei medveagymás, kacsamáj pástétom, isteni, és persze millió köret, saláták, volt aszalt szilvás kalács, sőt, a maradék tésztát betöltöttem szilva lekvárral is, mennyei lett!















Az asztalt húsvéti saját készítésű díszek dobták fel, volt mindenkinek név kártyája, Szofi készítette az ültetési rendet!:-) 







Összességében nagyon jól sikerült, hétfőn pedig jöttek a locsolók, és végre lábadozhattunk a sok sütés-főzés után!
De az élet nem állt meg a konyhában továbbra is sürgünk forgunk a lányokkal, mert közlöm ünnepélyesen, hogy másod szülött gyermekem is becsatlakozott és velünk kotyvaszt, kuktáskodik, miközben az alapanyagok felét megeszi!:-)
Így született eme lenti remekmű is, ami isteni, gyors és különleges!
Egyik hozzávalóját, a créme fraiche-t vagyis a krémes tejföl szerű francia hozzávalót is házilag készítettem, tekintve, hogy a budapesti agglomerációban, nehéz beszerezni, ezért az egy dologért pedig nem megyek hipermarketbe, úgyis próbálom ignorálni őket, ha tehetem a helyi termelőktől, kis boltokban szerzem be a vacsorához, ebédhez valót, így spórolok is, hiszen mindig az aznapi ételhez vásárolok, felhasználom rögtön, és nem az van, hogy dögivel veszek mindent, majd megfonnyad, elfelejtem és ki kell dobnom! Ajánlom mindenkinek, persze liszt, cukor, tartós dolgok jöhetnek a böhöm nagy boltokból, de amit lehet azt nem ott veszem, már csak a minőségi különbségekből adódóan is!:-)

Na, de ne beszéljek félre a créme fraiche elkészítése otthon:

Tejfölből készítem sokkal krémesebb lesz, mint a tejszín: 1 nagy pohár 20 %-os tejfölbe teszek 2 ek tejszínt, elkeverem, majd egy sűrű szövésű textil pelenkába teszem, összekötöm, átdugok egy fakanalat a hurkon, belelógatom egy magas edénybe és lecsepegtetem egy éjszaka alatt a hűtőben, majd ha nem elég sűrű, akkor még teszek hozzá egy kevés tejszínt. Másnap használható is, lent lesz ötlet hozzá!:-)

Ja az étel: Sült sertés húsgombócok fokhagymás gombával, ezt is a Good Food hasábjain találtam és isteni, mint eddig minden amit elkészítettem, terészetesen ebből sem hiányozhat a medvehagyma, amit az eredetiben nem lelni, de én ebbe is tettem, így helyettesítve a fokhagymát a gombócban, hisz ízre nagyon hasonlóak, na de jöjjön:

Sült sertés húsgombócok fokhagymás gombával



Hozzávalók ( 6 személyre):

2 x 500 gramm darált sertéshús
1 csokor medvehagyma felaprítva
bors
1 citrom reszelt héja
1 csokor petrezselyem felaprítva

A mártáshoz:

500 gramm csiperke gomba
2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
2 ek olívaolaj
2 ek cherry
200 gramm créme fraiche ( előző nap készítsük el, lásd fent.)

A tálaláshoz:

500 gramm spagetti tészta, főzve, al dente

Elkészítés:

A sütőt előmelegítem 200 fokra, légkeverésnél 180 fokra.
A darált húst, a medvehagymát, a petrezselyem felét és a citromhéjat robot gépbe teszem és össze mixelem, sózom, borsozom, majd kis gombócokat formálok belőle és tepsibe teszem.
A gomba fejeket megszabadítom a kosztól, majd sütőtálba teszem, megszórom a fokhagymával, olajjal bespriccelem, sózom, borsozom.
A gombócokat felülre a rácsra teszem, alá pedig a gombákat, amit 10 perc után kiveszek, majd a tűzre felrakom hozzákeverem a cherry-t a créme fraiche-t és forrásig melegítem. Ez alatt a gombócok is megsülnek, ez kb.20-25 perc. Amikor megsütek a gombás szószba teszem, kicsit beleforgatom őket és voila:


Kifőtt spagettivel a maradék petrezselyemmel hintve tálalom, vagy póréhagymával, mivel kevés volt a petrus!:-).

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső