2011. június 30., csütörtök

Ropogós csirkefalatok mártogatóssal

Teljesen elvesztettem az ihletem a konyhában, néha órákig kell gondolkodnom, hogy vajon mit készítsek, úgy hogy arra gondoltam, holnap nagy gasztro körútra megyek és bevásárolok rengeteg különleges dolgot, hogy végre legyen ötletem és kedvem is a főzéshez, ma estére egy finom, de nem valami kreatív vacsit készítettem, mivel egy reklám adta az alapötletet, méghozzá- nem írom le a márkát-,  egy por alapú rántott csirkemellet propagáló reklám volt az, így készítettem el a saját ropogós csirkefalatjaimat, zabkorpából, kevés zöld fűszerrel és egy mexikói mártogatóssal, mellé pedig újkrumplit sütöttem, amit jól befűszereztem!



Finom volt az már igaz, nem mindig kell különleges kaja, hogy az este jól sikerüljön, így is tökéletes volt, csak már megint motoszkál a fejembe, hogy holnap ugyan mit főzzek és ettől megőrülök, mivel nincsen kedvem semmihez, remélem a bevásárlás meghozza a kedvem!





Hozzávalók (4 személyre):

1,5 kg csirkemell filé felkockázva
10 dkg zabkorpa
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
2 gerezd fokhagyma
1 tk szárított oregánó
1 tk szárított bazsalikom
bors

A mártogatóshoz:

1 konzerv sűrített paradicsom
1 tk Cayenne bors
2 tk római kömény durvára törve
3 gerezd fokhagyma zúzva
bors

Elkészítés:

A zabkorpát, lisztet és a zöld fűszereket, sót, borsot, na meg a fokhagymát összekeverem, majd alaposan beleforgatom a csirkemell kockákat és serpenyőben olívaolajat hevítek, majd ebben kisütöm.
Elkészítem a mártogatóst, amit érdemes előbb, hogy az ízek összeérjenek: a paradicsom konzervebe bele keverem a fokhagymát, cayenne borsot, római köményt, sózom- borsozom , alaposan összedolgozom és hűtőbe teszem. Természetesen lehet csípősebbre készíteni, több cayenne borssal, chilli paprikával megspékelni, csak Szofi miatt ezt most hanyagoltam.
Mellé friss zöldségekből egy laza salátát kínálhatunk, illetve pikáns fűszerezésű sült krumplit!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső