2011. június 20., hétfő

Mentás zöldborsó főzelék zabkorpás fasírttal


A karalábé mellett a zöldborsó is az egyik kedvenc nyár eleji étkem, főként a levest imádom, amit anyukám készít, de a főzeléket is nagyon megszerettem, annak ellenére, hogy régebben a világból kiüldöztek vele! Az ember ízlése állítólag hét évente változik, ez egyébként saját tapasztalataim alapján is így van, mert sok olyan étel ma már a kedvencem, amit ezelőtt el sem tudtam volna képzelni, hogy megeszek.
Persze a zöldborsó főzeléket is csak azóta eszem meg, amióta Én magam készítem, mert nagyon kevés vagy leginkább semmi cukrot nem teszek bele, főként amikor friss zsenge van, hiszen önmagában is elég cukros és egy kevés mentával dobom még fel, amitől nagyon üde lesz az íze, ráadásul hidegen is lehet enni, főként a forró napokon!
Mellé egy nagyon finom római köményes fasírtot készítettem, amibe zabkorpát kevertem és abba is hempergettem meg, olívaolajban sült, így nem is hizlal, nem is egészségtelen!
Egy szónak is száz a vége, mennyei manna, vagyis készítsétek el!




Hozzávalók (4 személyre):

80 dkg zsenge pucolt zöldborsó
4 dkg vaj (kb. 2 tk)
2 dl tej
3 dl zöldség alaplé (lásd Befőttek és házi készítmények)
1 ek méz
1 csokor menta apróra vágva
2 gerezd zúzott fokhagyma
1 ek kukorica keményítő
bors

A fasírthoz:

350 gramm darált marhahús
1 egész tanyasi tojáa
2 tk piros paprika
1 tk római kömény durvára törve
3 gerezd fokhagyma zúzva
1 fej mogyoróhagyma finomra vágva
2 ek zabkorpa (és egy kevés a panírhoz)
bors

Elkészítés:

A borsót pár percig párolom a vajon, fedő alatt, majd hozzáadom a mézet, a fokhagymát, a mentát, a sót, borsot és lefedve tovább párolom körülbelül 5-6 percig.
Addig a tejjel elkeverem a keményítőt és ezzel felöntöm a borsót, hozzáadom a zöldség alaplevet felforralom és már készen is van.
Elkészítem a fasírtot, egy nagy tálban elkeverem a zabkorpát a hússal, fokhagymával, mogyoróhagymával, hozzákeverem a tojást, sózom, borsozom, paprikázom, beleszórom a római köményt, majd kis golyókat formázok belőle, belehempergettem még zabkorpába és kevés olívaolajban kisütöm.

Készen is van, hidegen, melegen egyaránt isteni!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső