2011. július 5., kedd

Fekete ribizlis pite rizslisztből


Megjött az ihlet, nem csak a gasztro túra, ami egyenlő a vásárlással, hatására, hanem a hétvégi nagy zöldség, gyümölcs szedésnek is!:-)
Az anyósoméknál voltunk, ahol már minden érik, nő és csodálatos, illatos, friss gyümölcsöket, zöldségeket szedtem, céklát, sóskát, ribizlit, málnát, uborkát, és fekete ribizlit, amit imádok! Isteni lekvárnak, szörpnek, sörbet-nek, krémekhez, pitéhez, vagy csak úgy magában enni! Pont kapóra is jött, hogy Fűszeres Eszter is most készített egy nagyon gyors és finom fekete ribizlis pitét, amibe azonnal beleszerettem, csak egy kicsit átalakítottam, rizsliszttel készítettem, mivel ez egy egyébként is ragadós galuska szerű tészta, így ehhez pont jó is, de más sütiknél nem nagyon működik, pont a ragacsos állaga miatt, viszont ennél tökéletes, és cukor helyett xilitet használtam, nagyon jó lett, az édes tésztához, nagyon jól passzolt a fekete ribizli savanykás íze!
A tegnapi sütin felbuzdulva végre megjött a kedvem és újra főzök,isteni ételeket, csupa friss alapanyagból, ma például mézes mustáros csirkecombhoz készítek, céklát, cukkinit, répát, de azt nem árulom el, hogyan legyen meglepetés, holnap elárulom!:-)
A vásárlásra még egy mondat erejéig visszatérnék, képzeljétek el négy nagy hiper marketben jártam, mert vadul kerestem a kókusztejet, mivel eredetileg thai levest akartam készíteni, de sehol nem volt, nem akartam hinni a szememnek, még kókusz diót sem találtam, pedig már abba is belenyugodtam volna! Szerintetek hiány cikk lett?




Hozzávalók:

50 dkg fekete ribizli megtisztítva, megmosva
3 dkg vaj
2,5 dl natúr joghurt
1 egész tanyasi tojás
4 ek olívaolaj
2,5 dl xilit
3,5 dl rizsliszt
1 citrom reszelt héja
1 zacskó sütőpor

Elkészítés:

Pite formát, ennek híján egy jénai tál tetejét, kibélelek sütőpapírral és bekenem vajjal, erre rászórom a fekete ribizlit és a sütőt előmelegítem 180 fokra.
Elkészítem a tésztát: a lisztet elkeverem a sütőporral, majd egy tálban összekeverem a joghurtot, tojást, xilitet, a felolvasztott vajat, olajat, a citrom héját és bele szitálom a lisztet, majd csomómentesre keverem és ráöntöm a ribizlire.
Az előmelegített sütőben fél óra alatt megsütöm, majd fejjel lefelé kiborítom és amint kihűlt ehetjük is!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

2 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, én is nagyon szeretem a feketeribizlit, de nem nagyon jutok hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Pedig elméletileg most dömping kéne, hogy legyen a piacokon, próbáld ott!:-)
    Köszönöm!

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső