2011. június 7., kedd

Magos pogácsa tönköly lisztből

Ma egy nagyon egészséges ropogtatnivaló receptjét osztom meg veletek! Persze most mindenki azt gondolja, hogy megrögzött egészség mániás lettem, de nem csak unom a fehér lisztet, a fehér kenyeret, mert olyan sok rossz tapasztalatom volt mostanában és különben is oda kell figyelni, ha látni akarom a csajok gyerekeit!:-) Tudom, hogy az odébb lesz, de akkor is fontos, hogy jókat együnk, de ne mérgezzük magunkat! Szofi teljesen jó alany ehhez, mert ízlenek neki az újdonságok, például a cukrot már nem is csípi annyira, inkább xilitet kér, a barna színű galuska is finomabb neki, ahogy ő mondja! Remélem, ha majd egyedül dönti el, hogy mit egyen akkor is így tesz és nem lesz hamburger zabáló, számítógép függő, túlsúlyos fiatal! Persze ez még a jövő zenéje, de én mindent megteszek, amit lehet!
Én fenyőmaggal készítettem, de természetesen bármilyen mag megteszi, tökmaggal lett volna az igazi, de sajna nem volt itthon.




Hozzávalók:

2 dl tej
1 csomag száraz élesztő
10 dkg vaj
50 dkg teljeskőrlésű tönköly Liszt
2 tk só
2 ek fenyőmag
1 ek szezámmag
1 tojás a tetejére
10 dkg reszelt trappista sajt

Elkészítés:

Robotgépbe teszem a lisztet, a szobahőmérsékletű vajat, az élesztőt, a tejet, a sót és alaposan összedolgozom, ebbe belegyúrom a magokat, a sajtot, majd letakarva a kétszeresére kelesztem egy óra alatt, langyos helyen.
Amikor szép nagy a tészta ujjnyi vastagra nyújtom, majd kiszaggatom.
A tetejüket megkenem tojàssal, megszórom szezámmaggal és letakarva 15 percig pihentetem.
Addig a sütőt előmelegítem 190 fokra, majd 18 perc alatt készre sütöm.
Ha a dagasztásnál túl kemény lenne a tészta, akkor vízzel lehet lazítani.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső