2011. június 9., csütörtök

Házi kenyér szárított paradicsommal


Nagyon belejöttem a sütésbe, és ráadásul unom a kenyereket, amiket lehet kapni, így sütöttem egyet magunknak és isteni lett, nem morzsál, könnyű vágni, szép aranybarnára sült és tudom, hogy mi van benne.
Nem tudom, hogy ti, hogy vagytok vele, de nekem már nagyon elegem van abból, hogy 1 maximum két nap és a kenyér penészes, pedig, már kenyér zsákba teszem, nem nejlon zacsiba és még így is! Na az általam sütött, nem penészes, bár, ahogy eszegetjük, nem is lenne rá ideje! Olyan jó volt sütni, az egész lakást belengte a kenyér illat, ráadásul pont borongós volt az idő, csepegett az eső és bent szállt a friss pékárú illata, főztem mellé kakaót is..... nyami-nyami!
Természetesen a dagasztás nagy részét Szofi végezte, annyira édes volt, ahogy gyúrta a tésztát és közben törölgette a lisztes homlokát, mint egy igazi pék segéd!:-)
Legközelebb ebből a tésztából készítek valamilyen töltött péksütit, sósat, vagy édeset, mert rém egyszerű, gyorsan készen van és mennyei az íze!



Hozzávalók (1 kg-hoz):

0.5 kg B0 kenyérsütő liszt
0,5 kg teljes kiőrlésű tönköly búza liszt
1 csomag szárított élesztő
só ízlés szerint
6-7 dl víz
2 evőkanál olívaolaj
10 dkg szárított paradicsom apróra vágva

Elkészítés:


A lisztet, az olajat, a cukrot és a sót egy tálba teszem. Az élesztőt is hozzáadom, általában ez a mennyiség felveszi a 7 dl-t, de a liszttől is függ, hogy mennyire szívja fel azonnal. Beleszórom a szárított paradicsomot és a vizet lassan adagolva összegyúrom a tésztát. Miután mindent összekevertem, kb. 10 percig dagasztom, aztán lefedem az edényt, és meleg helyen kelesztem, kb. fél óra alatt szépen megkel, amikor már a duplájára kelt ok.

Kelesztés után újra meggyúrom kicsit, kikenem a kenyérsütő formát- már, ha van ilyen egy tűzálló cserép edény is megteszi- vajjal, belisztezem, és a sütőbe helyezem. 160 fokon 35 perc alatt készre sütöm, közben kenegetem a tetejét vízzel, úgy nem ég oda és szép barna lesz!

Aranybarna szín eléréséig érdemes sütni.


Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső