2011. május 24., kedd

Szezámmagos rántott csirkecomb a sütőből

Ma egy könnyű, gyors étel receptjét osztom meg veletek, ami nem hizlal, salátával pedig kimondottan jó a melegben, rántott, de elkészítése megkímél minket az olaj szagtól, gyorsan sül, így a sütő sem melegít!
A legjobb ebben az isteni ételben az, hogy a combokat előtte be pácolom, mézes mustáros pácba, annyira pikáns lesz tőle és olyan illatok lengik be a konyhát, hogy az ember már félkészen is neki esne! Könnyű paradicsom salátát készítettem mellé, némi barna rizst az éhes családtagok és persze a férfi ember miatt, akinek nem lehet kiszúrni a szemét egy salátával, gondolom ez ismerős, amikor próbálunk egészségesen enni, de a pörkölt kenyér nélkül az nem étel...stb. Na mindegy harminc év múlva, amikor Ő gurul, Én meg nem, Ő orvoshoz rohangál és koleszterin bajai lesznek az én szememre nem lehet majd semmit se vetni, hiszen írásos bizonyítékom lesz rá, hogy Én mindent megpróbáltam!:-)




Hozzávalók (4 személyre):

1 kg csirke comb alsó és felső részre szétszedve, lebőrözve

A páchoz:

2 gerezd zúzott fokhagyma
3 ek mézes dijoni mustár
1 ek olívaolaj
frissen őrölt fekete bors
1 tk kakukkfű

A panírhoz:
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
2 ek szezámmag
1 tk őrölt pirospaprika
1 tk kakukkfű
1 csipet só
1 csipet bors

Elkészítés:

A pác alapanyagait összekeverem és alaposan bekenem vele a combokat, majd minimum 2 órára hűtőbe teszem.
A sütés előtt 220 fokra előmelegítem a sütőt, egy lapos tepsit kibélelek alufóliával, megkenem 1 tk olívaolajjal, majd panírozok.
A panír hozzávalóit egy nagy zacskóba összerázom és hármasával beledobom a combokat, majd alaposan mixelem! Amikor ez meg van, az előkészített sütőlemezre teszem, meglocsolom egy kevés olívaolajjal ha van olaj spray akkor azzal, majd30 perc alatt szép ropogósra sütöm.
Mellé könnyű salátát készítek!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső