2010. december 1., szerda

Kacsacomb, szilva, lila hagyma és sok-sok méz


Tegnap egy tökéletes téli vacsit készítettem, aminek az alap ötletét a lila hagyma lekvár adta, mivel nagyon megkívántam  és amikor elkezdtem pucolni a hozzávalót, akkor jutott eszembe, hogy van itthon kacsacomb, ráadásul gyönyörű!
Gondoltam kijár nekünk egy romantikus gyertyafényes vacsora, ha lefektettük a lányokat, ha már úgyse tudunk elmenni étterembe: így jutottam el az aszalt szilvával és lila hagymával készült krumplipüré és mézes fűszeres kacsacomb! nyam-nyam.... Még most is összefut a nyál a számban, annyira jól sikerült és isteni vörösbort ittunk mellé, szóval tökéletesen sikerült és tökéletes nyugalomban elfogyasztott vacsora lett! Ilyenkor jövök rá, hogy milyen rendes gyerekeink vannak, még a kis Polett is szundizott hajnal négyig!:-)

Aszalt szilvás burgonyapüré-mézes kacsacombbal:

Hozzávalók (2 személyre):

2db hízott kacsacomb
3 ek méz
1 ek vörös balzsamecet
fehér bors

A körethez:
0,5 kg krumpli
2 ek vaj
2 ek tejfől
1dl tejszín (20 %-os)
150 gramm aszalt szilva
3 db lilahagyma finomra vágva
2 ek  méz
1 dl száraz vörösbor
1 kk szegfűszeg
1 kk őrölt fahéj
1 kk őrölt szerecsendió

Elkészítés:

A kacsacombokat bedörzsölöm sóval, mézzel és meglocsolom a balzsamecettel, megszórom a borssal, majd öntök alá egy kevés vizet (körülbelül 2 evőkanál), majd 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöm körülbelül 50 perc alatt, bár félidőnél visszaveszem 160 fokra, nehogy megégjen a bőre.
Elkészítem a köretet: A krumplit sós vízben megfőzöm, majd elkészítem a szilvát. 
Lábasban olívaolajat forrósítok és rádobom a hagymát, meglocsolom a mézzel és pár percig közepes lángon karamellízálom, majd hozzáadom a szilvát, amit előzőleg finomra vágtam és ráöntöm a bort, beledobom az összes fűszert, 1 dl vizet adok hozzá, forralok egyet rajta és amikor rotyog, fedő alatt 15 percig alacsony lángon párolom, míg sűrű lesz, szinte elfövi a levét. Amikor ezzel megvagyok a krumplit összeturmixolom a tejszínnel, tejföllel, vajjal hozzáadom az aszalt szilvás töltelék felét és az egészet krémesre turmixolom, sózom, ha szükséges.
Amikor a kacsa félig meddig készen van, ráöntöm az aszalt szilvás bort, majd így sütöm készre.


Ízlésesen tálalom, majd jó minőségű vörösbort kortyolgatva, jóízűen elfogyasztom!

Jó étvágyat!
Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső