2010. július 31., szombat

Gomba fejek

Ma úgy ébredtem, hogy vagy gombát, vagy májat fogok enni, mert iszonyatosan kívántam, én vagy a pici Polli a pocakomban, szóval ahogy felébredt Szofi útnak indultunk és reménykedtünk, hogy valamelyiket tudunk venni. Sétánkat pedig siker koronázta és nagyon szép gombát kaptunk a kis boltban, ahol pont akkor érkezett friss árú! Nem is kérdeztem rá, hogy van-e csirkemáj, mivel szinte azonnal összeállt a fejemben egy isteni recept, amit ma ti is olvashattok!


Nagyon jól sikerült a töltelék amit a szinte tökéletes fejekbe töltöttem és minden hozzávalót a kis konyhakertemből szereztem be, a gomba kivételével, így a rozmaringot, bazsalikomot és a petrezselymet is, persze a sajtot nem én készítettem és a tejfölt sem, de azért így is isteni kis fogás kerekedett belőle!
Jó lett volna kint a grillen készíteni, mert akkor biztosan még jobb lett volna az íze, de sajnos esett az eső! persze így is jó volt! Megállja a helyét főételként, de hidegen tálalva előételként is tökéletes kis falatok lehetnek belőle!

Töltött gombafejek:

Hozzávalók (2 személyre):

6 db nagy champion gomba
1 kis fej vöröshagyma finomra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
3 szál rozmaring
5 bazsalikom levél
1 csokor petrezselyem
15 dkg trappista sajt lereszelve
1 kis pohár tejföl
fehérbors



Elkészítés:

A gomba fejeket megmossuk és a szárukat letördeljük, apróra vágjuk, majd a fejeket lecsöpögtetjük.

Elkészítjük a tölteléket: egy serpenyőben olívaolajat forrósítunk és a finomra vágott vöröshagymát megdinszteljük, majd hozzáadjuk a gombaszárát. A fűszernövényeket mozsárban durvára törjük és hozzáadjuk a hagymás gombához, majd amikor már a gomba puha sózzuk-borsozzuk, ezt összekeverjük a tejföllel és a lereszelt sajttal, de ne az összessel, tegyünk félre egy keveset a gombák tetejére.

Grill serpenyőben olívaolajat forrósítunk és a gomba fejeket kalapjukkal lefelé sütjük 3 percig, majd megfordítjuk és még 3 percig sütjük őket. Amikor ezzel megvagyunk megtöltjük őket a tejfölös sajtos finomsággal és 190 fokos sütőben sütjük őket 10 percig, persze figyelni kell, hogy puhul-e a gomba és pirul-e a teteje, vagyis a 10 perc függ a gombafejek nagyságától is!
Mellé rizst kínálhatunk vagy salátát! Tálaláskor egy kis tejfölt is tehetünk még az asztalra, ha valaki úgy szereti!


Jó étvágyat!

Puszil mindenkit:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső