2010. július 21., szerda

La vacanza nell' Italia

Sziasztok!

Ismét itthon!:-) Elnézést, hogy búcsú nélkül távoztam, de a nyaralás előkészületei teljesen lefoglaltak, ráadásul egyedül intéztem, mivel édes kis szerelmem a szokásos éves dzsemboriján vett részt a barátaival és pluszba még vendégeim is voltak, szóval minden összejött így a bejegyzés és a könnyes búcsú elmaradt! Na, de máris rátérek a lényegre: szóval Olaszországban voltunk és ez számomra felért egy álommal, mivel a kedvenc országom, és kultúrám és konyhám, egy szó, mint száz istenien éreztem magam és rengeteg gasztronómiai csodában volt részem! A különlegessége a nyaralásnak az volt, hogy, bár ugyanott voltunk, ahova három éve járunk, de most sátoroztunk ebben a fantasztikus kempingben, amit mindenkinek ajánlok, aki gyerkőccel szeretne utazni, mert ez tényleg gyerek paradicsom- Camping Malibu Beach Jesolo-,  nagyon jó volt, a félelmeim ellenére! Én is, Szofi is, és Feri is bírta, minden örömét és nyűgét is a dolognak, de jövőre ismét bungalóba megyünk a kis Polett érkezése miatt, majd az azt követő nyáron ismertetjük meg ezzel a típusú kirándulással!:-)  Készítettem egy csomó képet az elfogyasztott mannákról, amit most meg is osztok veletek! Azt előre jelezném, hogy az ételek többségét már elkezdte fogyasztani a kis családom, mivel nem bírták megvárni, míg lefotózom!:-)

Előételnek minden este cozze alla marinare-t ettünk, mivel Szofi él-hal a tengeri herkentyűkért, főleg a kagylóért, mivel ez a név nem mást, mint fekete kagylót takar, amit fokhagymás, bazsalikomos, petrezselymes paradicsomlében főznek és egyszerűen, mennyei étek, de tényleg, szóval ez elengedhetetlen esti kaja volt!

Cozze alla marinare
Remélem azért a nem túl profi kép ellenére elhiszitek, hogy tényleg étvágygerjesztő antipasti-ról van szó, bár aki szereti az biztos, hogy evett már!

Ezt követte aztán a sok-sok finom tészta, hol pizza, hol spagetti olívával és sok fűszerrel, vagy további tengeri herkentyű... Nyam-nyam... Még most is csorog a nyálam! Ami még különleges volt az arrototale, ami egy feltekert pizza specialitás: amit én kóstoltam, gorgonzolával, mozzarellával és koktél paradicsommal volt töltve a tetején pedig milánói szalámi volt és köré ruccolát szórtak, egyszerűen fantasztikus!

Arrototale saporito
  És most következzenek a további csodás ételek:

Pizza magherita

Spaghetti frutti di mare

Calamari fritti

Barbecue siciliana con la polenta

szofi és a tintahalkarikák :-)
Ugye milyen jól néznek ki?!

Olyan jó volt, hogy Szofi is evett mindent, nem is evett habzsolt és mivel ma még mindig nagyon olaszos hangulatban voltunk a kisasszony kívánságára ma is tésztavolt az ebéd! Nagyon egyszerűen készítettem el: főztem-kint vásárolt farfalle-t- és készítettem hozzá egy friss és üde paradicsom szószt, aminek a különlegessége, hogy minden hozzávalót a kertből szedtem: a fokhagymát, a paradicsomot, a bazsalikomot, a rozmaringot és a petrezselymet is! jaj és el ne felejtsem a főző hagymát!:-) Nagyon ízlett mindenkinek, de azért ez még sem Olaszország!:-(

Leírom a receptet, bár már van egy hasonló, bazsalikomos recept fent, de jóból sosem árt meg a sok!:-)

Farfalle con pomodoro:

1 csokor durvára vágott rozmaring
1 marék petrezselyem zöld durvára vágva
4 gerezd fokhagyma finomra vágva
fél fej vöröshagyma finomra vágva

Elkészítés:

A tésztát al dente főzzük -félig keményre-, és elkészítjük a paradicsom mártást.
Lábasban olívaolajat forrósítunk és üvegesre pároljuk rajta a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a fűszer növényeket és a fokhagymát. Pár percig kevergetjük, hogy az illatok felszálljanak, amikor ezt érezzük, akkor hozzáadjuk a paradicsomot. Fedő alatt az első forrásig várunk, majd készen is vagyunk.

Tálaláskor reszelt parmezánnal kínáljuk és mellé egy könnyű olasz vörösbort, vagy proseccot fogyasztunk!

Jó étvágyat!

Ui: holnap ismét elutazunk, de most csak vasárnapig leszek távol és utána ismét jelentkezem!:-)