2010. július 8., csütörtök

Pikáns szűzérme curry-vel és almával


Ma egyszerűen remekeltem a konyhában, már elég régen nem készítettem ennyire ízletes ételt, na jó nem olyan régen, de ez most nagyon feldobott, mivel pikáns, édes, sós, kicsit csípős is, szóval minden ami kell egy keleties ételhez.
Egyik kedvenc szakácskönyvemben bukkantam rá a receptre Stahl Judit :  Gyors húsos ételek című remekművében, de milyen jó, hogy kínomban elővettem, mert mára semmi ötletem nem volt! Mostanában ez elég sűrűn előfordul, legtöbbször szinte csak vajas kenyeret ennék paradicsommal, és innék rengeteg vizet, mivel tikkasztó meleg van, ami persze nem baj sőt... csak főzés szempontjából rossz, mivel tényleg nehéz kitalálni mit ennénk, mondjuk salátákat készíthetnék, és azt hiszem ezt is fogom tenni! Amint visszatérünk az Olaszországi nyaralásunkról, elkezdek salátákat gyártani grillen sült husikkal.
Már annyira várom a nyaralást- jövőhét szerdán indulunk- mivel nekem maga lesz a Kánaán, igazi gasztro túra, ugyanis, mint ismeretes imádom az olasz étkeket!:-) Rengeteg herkentyűt és halat szándékozom enni, illetve tésztát minden mennyiségben, reggelire pedig capuccino-t és friss, ropogós panini-t, jaj már össze is folyt a nyál a számban, annyira jó lesz...
Na, de térjünk vissza a földre és a recepthez, ami már jön is:



Hozzávalók (2 személyre):

2 db 35 dkg-os sertés szűzpecsenye
frissen őrölt fekete bors
5 dkg vaj
1 zöld citrom
1 ek currypor

A mártáshoz:

1 vöröshagyma finomra vágva (lehet lilahagyma is én tegnap azzal készítettem)
3 db közepes méretű alma négy vastag cikkre vágva, kimagozva
2 db piros chilipaprika finomra vágva
3 ek olívaolaj
1 tk só
2 ek méz
1 dl száraz fehérbor
2 dl tejszín


Elkészítés:

A sütőt előmelegítem 220 fokra (gázsütő 7-es fokozat). A zöld citromos curry-s vajhoz felolvasztom az 5 dkg vajat és szűrőn át hozzá facsarom a zöld citrom levét, majd belekeverem a curryport.  A husit sózom- borsozom, majd serpenyőben elő sütöm, mindkét oldalát 4-4 percig, nagy lángon. Ezutén 2-2 evőkanál curry-s vajjal megkenem és beteszem az előmelegített sütőbe, alufóliával letakarva és körülbelül 20 perc alatt készre sütöm. 
Addig míg sül a pecsenye elkészítem hozzá a sült almánkat: a maradék zöld citromos- curry-s vajba beleforgatom az alma gerezdeket, majd fedő alatt puhára párolom. Amikor ez kész az almákat kiveszem, félre rakom és beleteszem a hagymát a vajba, amikor kezd fonnyadni visszateszem az almákat, sózom,  hozzáadom a chilit , felöntöm a borral, a tejszínnel és közepes lángon 5 perces kevergetéssel készre főzöm.
Tálaláskor az almákat kiveszem és a hús szeletek köré rendezem, majd a mártást simára turmixolom botmixerrel és a hús mellé kínálom. Párolt rizzsel körítem.

Jó étvágyat!

Puszil:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső