2010. július 27., kedd

Borjú, koriander és római kömény

Nyam-nyam.... Így kezdeném, mivel nagyon finom kis ebédet dobtam össze, annak ellenére, hogy alig volt itthon valami hozzávaló, szóval elő kellett vennem a kreativitásomat, amit, azért valljuk be, mostanában nem használtam annyira a konyhában! Biztos a meleg miatt volt főként, hogy nem igazán volt kedvem a sütőt bekapcsolni, meg azon gondolkozni, hogy mit főzzek, de valószínűbbnek tartom, hogy elfáradtam, viszont most a nyaralás után teljesen feltöltődve vetettem bele magam a gasztronómia világába és remélem ez a lelkesedés kitart jó sokáig!:-) Főleg mivel hétvégén egy nagyon régi barátom jön ebédre és mindenképpen szeretném elkápráztatni a főzőtudásommal, mivel még abból az időből ismer, amikor a konyhába maximum a boros poharakért és a futár telefonszámáért mentem ki!:-) Valószínűleg indiai kaját készítek, de ez még képlékeny.
Na, de térjünk vissza az ételhez: borjú húst vásároltam a hentesnél, mert gyönyörű  szeletek voltak nála és első gondolatom a bécsi borjú lett volna, de haza fele battyogva meggondoltam magam és arra jutottam, hogy egy fűszeres ragut készítek inkább, mivel azt már nagyon régen ettünk!
Így fogtam a 2 szelet borjút és felkockáztam, majd......

Tejszínes borjú ragu korianderrel:



Hozzávalók (2 személyre):

2 szelet borjú fehér pecsenye felkockázva
10 dkg zöldborsó
1 dl tejszín (20%-os)
150 gramm natúr joghurt
2 ek dijoni mustár
1 kis fej vöröshagyma finomra vágva
1 tk koriandermag
1 tk római kömény
1 tk borsikafű
1 tk fehér bors
só ízlés szerint


Elkészítés:

Nyeles lábasban olívaolajat forrósítok, majd megdinsztelem rajta a hagymát, mikor ez meg van, beleszórom az előzőleg, már mozsárban durvára tört köményt és koriandert, hogy az illatfelhő az egész konyhában szerte szálljon, mert az annyira jó :-), majd beledobom a husit is.
Fedő alatt közepes lángon puhára párolom a húst, ami körülbelül egy 20 perc alatt történik meg, na amikor ez is kész, akkor sózom, borsozom, illetve borsikafűzöm és hozzáadom a borsót is.
Külön tálba összekeverem a joghurtot, a tejszínt és mustárt, maj a húshoz öntöm és forralok egyet rajta.
Nincs is más hátra, mint az, hogy megegyük! Köretnek én párolt rizst készítettem, de széles metéltel is nagyon finom!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső