2012. január 7., szombat

BUÉK, visszatértem és hoztam egy csipet thai földet


Sziasztok!

Végre újra a neten és a konyhában, frissen, fitten, kipihenten, másodszor is "leállamvizsgázottan", túl az ünnepi kaján, evészeten, ivászaton, szilveszteren, mindenen és túl egy galyatetői wellnesshétvégén!
Rég írtam, de el voltam havazva, minden értelemben, sokat jöttünk, mentünk, síeltünk, meg ünnepeltünk, szóval így az év vége elég szoros programmal zárult, de végre vége, az év elejét, pedig, mint azt már fent említettem egy kis wellnessel kezdtük, a lányokra is ráfért már egy kis környezet változás, ne csak a mamáknál és keresztanyánál legyünk már, nagyon jó volt és a legjobb a frissen hullott 20 cm-es hó volt, meg, hogy szofi is síelt és élvezte és még akar és a hó nem is hideg, csak kesztyű nélkül:-)!
Most pedig minden karácsonyi ajándékot kipróbálok, kaptam, új igazi acél wok edényt, palacsinta sütőt, végre jót, muffin formákat és a lényeg a főző tanfolyam, a Chef Parade-nál, olasz kurzus, szóval hétfőnként ismét egy csomó újdonsággal állok elő, 6 héten át, csak olasz receptekkel bombázok mindenkit, remélem, hogy legalább olyan színvonalas lesz, mint a francia kurzus!

Ne, de most még mielőtt belekezdenék az olasz hetekbe, előtte egy jó csípős thai ráklevest osztok meg veletek, imádom, annyira finom és a sok hús és nehéz étel után olyan jól esik, mostanában ilyeneket eszünk, illetve rengeteg főzeléket, mert kicsit túl ettük magunkat!:-) Persze nem teljesen autentikus, a kókusztej miatt, de Én így imádom, olyan selymes lesz tőle, mennyei!
Ja és még valami, tettem fel képeket a karácsonyi menühöz! Nagyon szépek és finomak lettek az ételek!:-)

Akkor jöjjön, aminek jönnie kell, vagyis a:
Tom yum goong:



Hozzávalók (4személyre):

20 dkg garnéla rák
2 salotta hagyma
2 szál ázsiai citromfű
1 kisebb galanga gyökér
9 kaffír lime levél
4 tk piros curry paszta
3 ek olaj
9 dl húsleves
6 dl kókusztej
2 lime leve
6 ek halszósz
2 ek cukor
110 gramm csiperke gomba, felaprítva
110 gramm koktél paradicsom negyedelve
1 csokor koriander 
1 csokor újhagyma
chilli kimagozva, felaprítva
100 gramm üvegtészta, leforrázva, lecsöpögtetve

Elkészítés:

Wokot használok, így felére redukálom a főzési időt és az étel eredete is ezt kívánja!

Az apróra vágott salotta hagymát megdinsztelem az olajon, hozzáadom a zúzott fokhagymát, a curry pasztát majd felöntöm az alaplével. Beleteszem a cirtomfüvet, a lime leveleket, a galanga szeleteket és felforralom. Leszűröm és ízesítem halszósszal, barnacukorral és a lime-ok levével, majd beleteszem a gombát és a paradicsomot, két három percig főzöm, de vigyázva, nehogy szétfőjön a pari!
Kb. 10 perc alatt készre főzöm a rákokat benne és végül belekeverem a kókusztejet, majd beleteszem az előzőleg már leforrázott tésztát. Ezzel már csak rövid ideig főzöm, de semmiképp sem forralom fel. Frissen összevágott korianderrel és újhagyma karikákkal tálalom. 

Sót nem használok, mivel a halszósz elég sós! Chillit mindenki annyit rak bele, amennyit bír!:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem



4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Welcome back! Neked is B.Ú.É.K.!
    Tetszik a thai recepted. Nem tudom, miért mondod, hogy ez nem authentikus, különösen a kókusztej miatt.
    Én voltam Bangkokban, kijelenthetem, hogy az általad készített ételt ott is elfogadnák.
    Hasonlót én is készítettem, ha kíváncsi vagy rá, itt megnézheted:
    Thai tökleves egytál, rákokkal
    http://eshobbychef.blogspot.com/2011/12/thai-tokleves-egytal-rakokkal.html

    VálaszTörlés
  2. Ja, és én is használtam kókusztejet!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!
    A tied is ínycsiklandó, a héten ki is próbálom!
    Azért írtam a, hogy nem autentikus, mert nekem mindenki azt mondta eddig, hogy nem használnak a rákleveshez kókusztejet, de, ha te mondod elhiszem! És különben is így finom és kész! Nem igaz?:-)

    Még egyszer köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok az államvizsgádhoz:)A héten én is pont ezt az ételt készítettem, de még nem tettem fel. A tiéd is nagyon guszta lett. Én nem használtam kókusztejet, de szerintem így is nagyon finom és ha nem autentikus, az sem nagy baj.

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső