2012. szeptember 24., hétfő

Fűszeres, narancsos cékla chutney


Ma amikor egyszerre készítettem a fenti finomságot és a gyömbéres sütőtök lekvárt megfordult a fejemben, hogy vajon ezt akkor is megcsinálnám, ha nem lenne mosogatógépem??? Nem hiszem, annyi plusz munkától szabadít meg ez a csodás masina, hogy hihetetlen, pedig így sem egyszerű a történet, van munka a befőzéssel bőven, főleg nulla segítséggel, mert a kis kuktám már óvodás, így egyedül küzdök, Polli csak a kóstolásban segít egyenlőre, meg persze a mini konyhában készíti nekem a sütit, szóval panaszra nincs okom!:-)
Visszatérve a mosogatógépre, ha nem lenne, szerintem mínusz tíz év az életemből főleg, hogy a lekvárok mellett még ebéd és vacsora is készül, sok edény, sok tányér, millió kis és nagy kanál, villa, ja és a vízről nem is beszéltünk még arra nem is gondolok mennyi fogyna, mivel Én kizárólag folyó vízben vagyok hajlandó mosogatni, lehet, hogy ez nem okos, de ehhez ragaszkodnék, bár ez csak elmélet! Na, de nem erről akartam írni!
A cékla chutney isteni, tökéletes frissen is, de azért, pár ét, hónap jót tesz neki! Már alig várom, hogy valami jófajta sült mellé megkóstoljam, tört krumplival, isteni vörös borral! Nyam-nyam.....




Hozzávalók ( 4db 400 ml-es üveghez):

1,5 kg cékla kockákra vágva, pucolva
4 db alma reszelve
3 db narancs reszelt héja és leve
3 db lilahagyma felaprítva
1 ek mustármag
1 ek őrölt fahéj
3 ek koriandermag
400 gramm barna cukor
700 ml alma balzsamecet

Elkészítés:

Minden hozzávalót a befőző lábosba teszek, majd összeforgatom és lassú tűzön kevergetve 1-1,5 órát főzöm,



míg a chutney besűrűsödik és a cékla megpuhul.
Sterilizált üvegekbe töltöm, majd száraz dunsztba teszem.
6 hónapig eláll a kamra polcon, felbontás után hűtőbe teszem és még három-négy hétig simán fogyasztható!

Jó munkát!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső