2011. november 29., kedd

Lúdláb torta bögréből


Végre rátaláltam az Én sütimre, mivel nem kell ügyelni rá, hogy szép legyen a piskóta, elég, ha ízlésesen elrendezem, és mégis isteni! Főleg, hogy Ferenc legkedvesebb édességéről van szó és természetesen ezt is a Stahl Magazinban találtam, kicsit átalakítottam, és nagyon izgalmas, gyorsan elkészíthető lúdláb torta lett belőle, amit a lányok is faltak, kicsit pityókásak is lettek a rumos meggytől, pedig próbáltam elkerülni, hogy megegyék, de az volt a kedvenc! Ennyi belefér, szóval végre desszertet tehetek közzé, ami nem olyan ronda, mint az eddigiek, persze azt vallom, hogy mindegy, hogy néz ki, a lényeg, hogy finom legyen, de azért bevallhatjuk csak így négyszemközt, ha valaki végig pörgeti a desszerteket, nem valami kézműves csodák, de ha elkészítettétek, akkor legalább tudjátok, hogy finomak!:-)

Persze ez sem lett díjnyertes, de ennek nem is az a lényege!:-)




Hozzávalók:

A piskótához:

4 tojás
10 dkg barna cukor
4 dkg kakaópor
10 dkg teljes-kiőrlésű rozsliszt
1 késhegyni szódabikarbóna

A krémhez:

10 dkg tejcsokoládé
5 dkg étcsokoládé
1,5 dl habtejszín
2 ek méz

A meggyhez:

1 dl rum
1 tk keserű mandula-aroma
25 dkg magozott meggy

Elkészítés:

A meggyet előző nap beáztatom a rumos, mandulás löttybe, és egy éjszakéra hűtőbe teszem. A lényeg, hogy ellepje a rum!

Utána jöhet a piskóta: A sütőt előmelegítem 190 fokra. A tojásokat szétválasztom, a fehérjéből habot verek, majd apránként hozzáadom a cukor felét és kemény habot verek belőle, majd a sárgákat kikeverem a maradék cukorral, és öt perc alatt felhabosítom. A sárgákhoz keverem a kakaó port, majd fakanállal óvatosan a habhoz keverem, hogy ne törjön össze, majd hozzáadom a szódabikarbónával elkevert lisztet és összekeverem. Utána a tésztát, tepsibe rakom, amit előzőleg kibéleltem sütő papírral és 15 perc alatt megsütöm! Ha kész, félre teszem, hagyom kihűlni! Majd 1,5 cm-es kockákra vágom.

Elkészítem a csoki szószt: gőz felett megolvasztom a csokikat, majd külön tálban összemelegítem a tejszínt a mézzel és utána összefőzöm, de nem forralom, csak lassú tűzön.

Ezután összeállítom: 
Nagyobb bögrében, vagy tálkában készítem. A piskóta kockák felét elosztom 4 db 4 dl-es bögrében, vagy tálkában, pontosan annak az aljában.
Megöntözöm 2-2 evőkanál  csokiszósszal, 1-1 evőkanál meggyel, a rétegezést folytatom és a végén a maradék csoki szószt rácsurgatom, tetejét meggyel és cukros tejszínhabbal díszitem. Minimum négy órára hűtőbe teszem, majd elfogyasztom!:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső