2011. november 3., csütörtök

Hagymával és krumplival sült tarja, alma pürével körítve


Ez egy igazán finom, téli étel, felmelegíti a lelket!
Az alma nagyszerűen harmonizál a sertéssel, főleg ezzel a szaftosabb részével, ráadásul a hagyma és a fűszerek tökéletes kiegészítője.
Nem csak egy egyszerű almapüré, hanem egy különleges fűszerezésű, már-már önmagában is tökéletes, étel ez, amit leginkább legkisebb csemetém kultivált, majdnem az összeset befalta, még jó, hogy egy keveset megmentettem a főételhez!
Először birsalmával készült volna, de sajna nem tudtam venni, na jó nem kamuzok, nem is nagyon próbáltam csak egy zöldségeshez mentem, de feladtam, mivel itthon volt egy rahedli almánk, gondoltam legalább fogy, de nem bántam meg, mert mennyei volt!:-)
Mindenki nyammogott és sóhajtozott, még kevésnek is bizonyult pedig legtöbbször sokat készítek, de ez annyira finom lett, hogy még mind ettünk volna, bár így legalább úgy gondolunk vissza, hogy mennyire jó volt nem úgy, hogy jaj, de bezabáltunk!:-)
Mindenesetre biztos, hogy állandó vendég lesz a téli hónapokban nálunk ez az isteni kis étek, prbáljátok ki ti is!
Természetesen a hús variálható és birsalmával is meg lehet próbálni, ha valaki megteszi, írjon milyen lett!







Hozzávalók (4 személyre):

4 nagyobb szelet sertés tarja
2 fej vörös hagyma
6 szem burgonya
100 gramm vaj 
2 tk lestyán
1 ek nagyszemű tengeri só
1 ek durvára tört fekete bors
3 tk borókabogyó mozsárban durvára törve
5 db alam
1 tk fahéj
1 tk szegfűszeg
1 tk szegfűbors
1 ek méz (ez alma savanyú ízétől függ)
2 tk reszelt citromhéj


Elkészítés:

A burgonyát megmosom alaposan, próbáljunk szépet választani, hogy ne kelljen hámozni, alaposan megmosom és 2 cm vastag karikákra vágom, a hagymákat is megpucolom, majd felkarikázom.
Egy tűzálló tálba beledobálom a krumpli és hagyma karikákat, majd alaposan beszórom sóval, borssal lestyánnal, felkockázott vaj felét is ráteszem, majd a hússzeleteket is bedörzsölöm sóval borssal, ráteszem a krumpli tetejére, megszórom lestyánnal, ráteszem a maradék vaj kockákat,




öntök alá körülbelül 3evőkanál vizet, és lefóliázom.
Így sütöm 200 fokon 25 percig, hogy párolódjon, majd ezután leveszem a fóliát, visszaveszem a hőt 180 fokra és még fél, háromnegyed órát sütöm, míg szép barna nem lesz, de hús legyen jó szaftos, ne szárítsuk ki!




Amíg sül elkészítem a pürét: az almákat megpucolom, felkockázom. Lábasban vajat olvasztok, karamellízálom a mézet, rádobom az almát, felöntöm annyi vízzel ami épp ellepi és megfűszerezem.
Amikor megpuhult az alma, krumplinyomóval összetöröm és készen is van.

A húst a krumplival, hagymával tányérra teszem és mellé kanalazom a pürét, majd együtt megesszük, téli estéken mennyei!


1 megjegyzés:

  1. Mi az az "alam" ? :) Az alamszósz nálunk is gyakori vendég, csak én nem bajlódok a krumplinyomóval, hanem jól szétfőzőm, de szeretjük benne az apró almadarabokat is, és nem vízzel, hanem egy kis tejjel+tejfölös habarással dúsítom. De egyébként ugyanaz:)
    Nem kotnyeleskedni jöttem, csak ötletelni:)
    Nagyon guszta a husi, hasonló készül nálunk is vasárnap Pataki tálban.

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső