2011. november 9., szerda

Vad lazac grillezve- vajban párolt zöldségágyon


Ismét eljött a hal ideje, már ki voltunk rá éhezve, főleg a sok hús után! Fő indok az volt, hogy a hűtőben lapult két édeskömény gumó, ami nem bírt volna már sok időt ki, és véleményem szerint az ánizsos íze, a halak mellé passzol a legjobban, de nyugodtan cáfoljatok meg, ha tévedek, vagy van jobb receptetek, mert megkóstolnék valami mást is.
A lényeg, hogy a zöldségágy amin a hal szundizott, már önmagában is egy isteni fogás, akár előétel, akár egy könnyű vacsi legyen is aminek készítjük, bár azért a vaj ad némi kalória tartalmat, de nem olyan sokat használtam, de anélkül nincs is étel, vagy legalábbis, szerintem, annyira imádom, ahogy ízt, zamatot ad mindennek! Nyam-nyam.....  Ja és a modenai borecetet nem is említettem az se épp fogyós, de kit érdekel, ha ilyen finomat ehetek! Mellé a Váli féle mennyei szürkebarátot kortyolgattuk, megkoronázva az estét!

Ecetről jut eszembe, hogy hírem van, képzeljétek még jó párhónappal ezelőtt volt egy recept verseny amit a Tokaji Borecet Manufaktúra hirdetett meg és az Én receptem is bekerült a könyvbe, amit megjelentetnek!:-) Olyan büszke vagyok, természetesen lesznek majd szösszenetek belőle, és még egy példányt is kisorsolok egy kisebb recept pályázat keretében! nem sokára megkapom és akkor lesz ez igazán aktuális!:-)

Jöjjön a kaja:




Hozzávalók (2 személyre):

A halhoz:

2 szelet vad lazac filé
1 citrom leve
3 tk durvára tört citromos bors
1 ek vaj

A zöldségágyhoz:

2 kis fej édeskömény
1 fej lila hagyma
1/2 szár póréhagyma csak a fehér része
3 szál sárgarépa
3 tk tárkony
3 ek modenai borecet
100 gramm vaj
2 tk citromos bors durvára tört
1/2 citrom leve
citromos bors 

Elkészítés:

Előkészítem a zöldségeket: a hagymát vékony cikkekre vágom, a pórét felkarikázom, a répát is és az édesköményt is cikkekre vágom. Wokban felhevítem a vajat, rádobom a zöldségeket, fűszerezem, tárkonnyal, citromos borssal, Alaposan összeforgatom, majd hozzáöntöm az ecetet és a citromlevet, majd várok, míg az ecet szúrós szaga elpárolog és alufóliával lefedve ropogósra párolom.

Amíg ez megtörténik elkészítem a halat, amit már előzőleg befűszereztem, majd grill serpenyőben vajat hevítek és csak egyik oldalával pirítom, közben meglocsolom a citromlevével, addig süssük, míg a hús teteje ki nem fehéredik.

A zöldséget egy előmelegített  tányér közepére halmozom, majd ráteszem a halszeletet és meglocsolom a serpenyőben maradt vajjal!

Forrón esszük!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső