2012. szeptember 19., szerda

Medvehagyma pesto a fagyasztóba, avagy mentsük meg a fagytól a kerti fűszernövényeket


Lassan hidegek lesznek az éjszakák, lefagynak a kerti fűszernövényeim, szóval jó, ha feldolgozom őket és télen milyen jó lesz! A szárítás is jó, aszaló gépben szoktam, de a fagyasztóba készült pesto még jobb, csak gnocchi, vagy tészta kell hozzá és meg van az ebéd, ráadásul akár krém levesbe is rakható, még volt egy csomó medvehagymám a fagyóba, sok helyett foglalt, így azt is feldolgoztam, nagyon finom és szerintem nem sokáig lesz a jégen, ahogy családom ismerem, már nyers állapotába is belenyalt Ferenc, és nagyon oda volt!:-)
Érdekes íz kombinációt alkalmaztam, nem csak fenyőmag, de szezámmag is került bele, ráadásul, hogy még pikánsabb legyen feldobtam egy kis mentával is, majd icipici műanyag tárolókba tettem és be a mélyhűtőbe, Én tényleg felkészülök a szegényes télre, ami azért csak költői túlzás, hisz télen is sok finomság van, csakhogy a lilakáposztát említsem kacsa sülttel, jaj, azért már azt is várom, de egyenlőre befőzünk, tartósítunk, raktározunk, na, de ne a zsírpárnákat!:-)

A mennyiséget kisadagban adom meg, ugyanis, ha nem árasztotta el a kertet a kerti fűszernövények zöme, vagy nincs is kert és vásároljuk, praktikus jégkocka tartóba tenni és úgy tárolni, az is nagyon jó lehet!



Hozzávalók (6-8 adaghoz):

100 gramm lágyszárú kerti fűszernövény vegyesen(bazsalikom, menta, rozmaring, medvehagyma (elhagyható), kapor, ami van!)
300 ml olívaolaj (extra szűz)
110 gramm reszelt parmezán
100 gramm píritott fenyőmag
100 gramm pirított szezámmag


Elkészítés:

A megmosott, lecsepegtetett, durvára vágott fűszernövényeket, a magok, sajt, olaj társaságában késes robotgépbe teszem, majd pépesre aprítom, végül műanyag tárolóba, vagy jégkocka tartóba teszem és be a mélyhűtőbe, de természetesen azonnal is fogyasztható!

Jó munkát!

Puszi:

Petrezselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső