2011. április 21., csütörtök

Úszunk a tokaji borecetben

Ma megérkezett a tokaji borecet kóstoló csomagom, nevezetesen azért, mert gasztro blogger pályázatot írtak ki pontosabban a Borecet Kft., és aki kitalál receptet az ectek hozzáadásával az kap egy kis csomagot, melyben mindenféle finomságot beleraktak, természetesen nem ez a nyeremény ez csak a hozzájárulás az étel elkészítéséhez, de már ezért megérte, mert nagyon illatos eceteket kaptam.
kapva kaptam az alkalmon és ma össze is ütöttem egy könnyű salátás vacsit, amihez felhasználtam a bazsalikomos borecetet, alapja a tokaji furmint és nagyon üde, illatos, intenzív ízű ecet! Hozzám nagyon közel áll, mert imádom a borecetet, a balzsamecetet is, így a hús pácába is tettem, na meg a saláta dresszingjét is ezzel készítettem.
Nagyon pikáns finom étel kerekedett ki belőle! Mindenkinek ajánlom, hogy szerezzen be ezekből és ez most nem reklám, tényleg nagyon finom, különleges ecetek és méghozzá magyar, végre nem kell az olasz minőségi termékekre vadászni, hiszen a mi boraink is isteniek, jók, így a belőlük erjesztett ecet is top ten!:-) Látogassatok el az oldalra és böngésszetek: www.borecet.hu.

Bazsalikomos borecetben pácolt karaj saláta ágyon





Hozzávalók (2 személyre):

4 szelet csont nélküli karaj

A páchoz:
2 tk koriandermag
1tk római kömény
2 tk mustármag
2 tk cayanne bors
2 ek olívaolaj
2 tk bazsalikomos borecet
durva szemű só
A salátához:

200 gramm salátakeverék
1 db piros kaliforniai paprika
1 szál póréhagyma

A dresszinghez:

3 ek olívaolaj
3 tk bazsalikomos borecet
2 tk római kömény durvára törve
10 levél bazsalikom
bors

Elkészítés:

A karaj szeleteket bepácolom, ehhez az olajat, az ecetet összekeverem, majd mozsárban összetöröm a koriander magot, mustármagot, római köményt, majd ezt is az olajos cethez keverem, beleszórom a cayanne borsot, majd a sót és alaposan bekenem vele a húst, 



minimum 2 órára hűtőbe teszem, vagy egy éjszakára, akkor viszont a sót ne tegyük bele a pácba, majd csak sütés előtt szórjuk meg. Ilyenkor ugyanis a húsból értékes anyagok távoznak, levet enged és gyorsan kiszárad!
Amikor készen vagyok, 160 fokos sütőben körülbelül 40 perc alatt szép barnára sütöm.
Míg sül elkészítem a salátát: a paprikát felkockázom, a hagymát felkarikázom és a saláta keverékkel összekeverem, 



majd összedobom a dresszinget is. Az olajat az ecettel összekeverem hozzáadom a köményt, frissen őrölt fekete borsot, sót, a durvára vágott bazsalikom leveleket, így az ecet bazsalikomos íz még intenzívebb lesz, 



majd az egészet a zöldségekre öntöm, alaposan összekeverem és már ehetem is!
Gyors, egyszerű, különleges!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső