2011. április 26., kedd

Mini taco tubs

Vége a húsvéti evészetnek, bár elég visszafogott voltam, keveset ettem, ám annál többfélét és annál finomabbakat, na de ne dicsérgessem már magamat!:-)
Jól sikerült a vasárnapi húsvéti mulatságunk, csak az idő nem kedvezett, pedig terveztem tojás keresést a kertben, de sajnos az eső, és a szél közbe szólt, szomorú, hogy erre a két napra sikerült így elromlania az időnek! Hétfőn Szentendrére mentünk volna a skanzenbe, de ez is elmaradt, így egész nap pizsiben voltunk, ágyban ettünk, mesét, filmet néztünk, szóval lustálkodtunk, ez is jó volt!

Ma este pedig egy tényleg gyors, félig saját, félig kész étel volt vacsira, ami nagyon fini lett! Mexikói taco-t készítettem darált marhahússal, finom salátával kis taco tubs-okba töltve, ami nem más, mint taco darabok kisütve, kis doboz formájuk van és kitűnő sörkorcsolyát lehet belőle varázsolni!
Süthettem volna magam is, de az az igazság, hogy nagyon jó minőségűeket lehet kapni és amikor sietünk ez is megteszi!:-)




Hozzávalók (4 személyre):

400gramm darált marhahús
1 tk chilli por
3 gerezd fokhagyma
1 tk koriander mag összetörve
1 tk kakukkfű
bors
14 db taco tubs
20 dkg reszelt trappista sajt

A salsa-hoz:

3 érett paradicsom
1/2 vöröshagyma 
1/2 csésze koriander finomra vágva
1 tk kakukkfű
2 chili
1 lime leve
Só, bors

Elkészítés:
Először a salsát készítem el, mivel annak állni kell hűtőben egy két órát, hogy az ízek jól összeérjenek:
A paradicsomokat meghámozom, forró vízbe áztatom 1-2 percre őket, majd könnyen lehúzom a héjukat és a hagymát apró kockákra vágom , a chilliket magtalanítom , majd pici darabokra vágom. Egy tálban elkeverem az apróra vágott alapanyagokat,  meglocsolom  a lime levével, hozzáadom az aprított koriandert, sót, borsot, kakukkfüvet és botmixerrel összeturmixolom, utána hűtőben pihentetem.
Serpenyőben a olívaolajat hevítek, megdinsztelem rajta a zúzott fokhagymát, majd hozzáadom a húst és megpirítom, fűszerezem, majd beletöltöm a tacoba és 125 fokos sütőben melegítem 10 percet, amikor kiveszem megszórom a sajttal, lelocsolom a salsaval és salátával kínálom, vagy apróra vágott friss zöldségekkel, paradicsommal, paprikával, lila hagymával, de ki, hogy szereti!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső